Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3944
Title: Guidelines for the development of high-end audio distribution business (HI-END) in the economic situation of  the Covid-19 in bangkok 
แนวทางการพัฒนาธุรกิจจัดจำหน่ายเครื่องเสียงระดับสูง (HI-END)เพื่อรองรับสภาวะเศรษฐกิจยุคโควิด-19 ในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: Siravit CHAIKITAMNUAYCHOK
ศิรวิทย์ ชัยกิจอำนายโชค
Nalin Petchin
นลิน เพ็ชรอินทร์
Silpakorn University. Music
Keywords: เครื่องเสียงระดับสูง (Hi-END)
ร้านธุรกิจจัดจำหน่าย
โควิด-19
High-end audio equipment (HI-End)
diatribution business
COVID-19
Issue Date:  1
Publisher: Silpakorn University
Abstract:           Abstract           The objectives of this research are (1) to study the economic problems and obstacles the high-end audio distribution business faces during the COVID-19 Pandemic; (2) to study consumers’ needs and behavior of the high-end audio products during the COVID-19 Pandemic; and (3) to create the development of a guideline for the high-end audio distribution business to tackle the economic impact of the COVID-19 Pandemic. The research result was drawn from a mixed-method research approach, consisting of qualitative and quantitative research. The qualitative research was conducted by in-depth interviews with three business owners of the high-end audio distributor. For the quantitative research, a questionnaire was distributed to collect data from 400 prospective consumers of high-end audio products in the Bangkok area. The methods used to perform the statistical data analysis are frequency distributions, percentage, mean, and standard deviation.           Based on the research results, the business development plan for the high-end audio distribution business in the Bangkok area consists of three ADC strategies: (1) Quality of audio distribution (Audio Business Quality), (2) Design service to support consumers (Design Service), and (3) Communication and connectivity through online (Communication Online connects). The research results and strategies mentioned above can serve as a business development framework for the high-end audio distributors to overcome the economic changes and challenges in the future.
งานวิจัยเล่มนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษาปัญหาและอุปสรรคในธุรกิจจัดจำ หน่ายเครื่องเสียงไฮเอนด์ในสภาวะเศรษฐกิจยุคโควิด-19 2. เพื่อศึกษาความต้องการ ของผู้บริโภคเครื่องเสียงไฮเอนด์ทั้งผู้ที่มีความต้องการและสนใจในเครื่องเสียงไฮเอนด์ในสภาวะเศรษฐกิจยุคโควิด-19 3.เพื่อสร้างแนวทางการพัฒนาธุรกิจการจัดจำหน่ายเครื่องเสียงระดับสูง (HI-End) เพื่อรองรับสภาวะเศรษฐกิจยุคโควิด-19 ซึ่งใช้วิธีการศึกษาแบบผสมผสาน (Mixed Methods Research) แบ่งออกเป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ (Qualitative Research) และการวิจัยเชิงปริมาณ( Quantitative Research) ซึ่งในส่วนของการวิจัยเชิงคุณภาพใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึกจากเจ้าของธุรกิจจัดจำหน่ายเครื่องเสียง  ไฮเอนด์จำนวน 3 ราย และในส่วนของการวิจัยเชิงปริมาณใช้วิธีการแจกแบบสอบถามจำนวน 400 ฉบับ จากผู้บริโภคเครื่องเสียงไฮเอนด์และผู้ที่มีความต้องการและสนใจเครื่องเสียงไฮเอนด์ในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร เพื่อใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลสถิติที่ใช้วิเคราะห์ข้อมูลประกอบไปด้วยการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน           แนวทางการ พัฒนาธุรกิจการจัดจำหน่าย เครื่องเสียงระดับสูง (HI-End) เพื่อรองรับสภาวะ เศรษฐกิจยุคโควิด-19 ในเขตกรุงเทพมหานคร โดย (ADC) นั้นมี 3 กลยุทธ์ ประกอบไปด้วย 1. คุณภาพร้านธุรกิจจัดจำหน่ายเครื่องเสียง (Audio Business Quality) 2. การออกแบบการบริการเพื่อรองรับผู้บริโภค (Design Service) 3. การสื่อสารและการเชื่อมต่อผ่านออนไลน์ (Communication Online connects) โดยผลการวิจัยในครั้งนี้สามารถนำไปเป็นแนวทางในการพัฒนาธุรกิจจัดจำหน่ายเครื่องเสียงไฮเอนด์สามารถที่จะปรับตัวเขากับการเปลี่ยนแปลงที่เกิดขึ้นและพัฒนาต่อไปในภายภาคหน้าได้
Description: Master of Music (M.Mus)
ดุริยางคศาสตรมหาบัณฑิต (ดศ.ม.)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3944
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631020006.pdf6.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.