Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3958
Title: Corporate commitment and creative behavior of personnel in private colleges in Thonburi area
ความผูกพันต่อองค์กร และพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากรในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรี
Authors: Wannipa DAUM
วรรณิภา ดาอ่ำ
TANINRAT RATTANAPONGPINYO
ธนินท์รัฐ รัตนพงศ์ภิญโญ
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: ความผูกพันต่อองค์กร พฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ ภาวะผู้นำ
Corporate Commitment Creative Behavior Leadership
Issue Date:  1
Publisher: Silpakorn University
Abstract:               The objectives of this research were 1. To study the level of corporate commitment and creative behavior of personnel. 2. To study personal factors affecting organizational commitment of personnel. 3. To study the factors of leadership, job skills, work experience affecting the organizational bonds of personnel 4.To study corporate commitment that affects creative behavior of personnel in private college. This research is a quantitative research. The researcher used a questionnaire as a data collection tool by collecting data from a survey of personnel working in private college in the Thonburi area. The instrument used to collect the data was a questionnaire. The statistics used for the analysis were frequency, percentage, mean and standard deviation multiple regression analysis.                  The results of the research were as follows. 1. Organizational commitment and creative behavior of personnel in private college in the Thonburi area. The importance of total organizational participation was rated very high by the respondents, And the level of opinions about creative behavior, It was found that the respondents focused on creative behavior. There is an overview at a high level. 2. Personal factors related to age, marital status different salary levels Affects the organizational commitment of personnel in private colleges in the Thonburi area differently. 3. Work experience factor Leadership and job skills, This affects the creative behavior of personnel in private colleges in Thonburi area, respectively 4. Corporate commitment Affects the creative behavior of personnel in private colleges in the Thonburi area.
              การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1. เพื่อศึกษาความผูกพันต่อองค์กรและพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากร 2. เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อความผูกพันในองค์กรของบุคลากร 3. เพื่อศึกษาปัจจัยด้านภาวะผู้นำ ด้านลักษะงาน ด้านประสบการณ์ในงาน ที่ส่งผลต่อความผูกพันในองค์กรของบุคลากร 4. เพื่อศึกษาถึงความผูกพันในองค์กรที่ส่งผลต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากร งานวิจัยนี้เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลโดยเก็บรวบรวมข้อมูลจากการสำรวจบุคลากรที่ทำงานในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรีเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบสอบถาม (Questionnaire) โดยสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis)                ผลการวิจัยพบว่า 1. ความผูกพันต่อองค์กรและพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากรในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรี ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญกับความผูกพันในองค์กรมีภาพรวมอยู่ในระดับมาก และด้านระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามให้ความสำคัญกับพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ มีภาพรวมอยู่ในระดับมาก 2. ปัจจัยส่วนบุคคลเกี่ยวกับ อายุ สถานภาพการสมรส ระดับเงินเดือนที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อความผูกพันในองค์กรของบุคลากรในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรีแตกต่างกัน 3. ปัจจัยด้านประสบการณ์ในงาน ด้านภาวะผู้นำ และด้านลักษะงาน ส่งผลต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากรในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรีเรียงตามลำดับ 4. ความผูกพันในองค์กร ส่งผลต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ของบุคลากรในวิทยาลัยเอกชนในฝั่งธนบุรี
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3958
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60602721.pdf6.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.