Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3972
Title: Factors Influencing the Loyalty of Online Clothing Customer in Bangkok and Metropolitan Region
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Authors: Suwanan SANGCHU
สุวนันท์ สังข์ชู
PRAPON PREMTHONGSUK
ประพล เปรมทองสุข
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การรับรู้คุณค่า
ทัศนคติ
ความพึงพอใจ
ความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์
ธุรกิจเสื้อผ้าออนไลน์
Perceived Value
Attitude
Satisfaction
Online Clothing Customer’s Loyalty
Online Clothing Business
Issue Date:  1
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The objective of this study is (1) The level of perceived value, attitude, satisfaction and online clothing customer’s loyalty (2) Perceived value and attitude had a direct influence on satisfaction (3) Satisfaction had a direct influence on online clothing customer’s loyalty. (4) Perceived value and attitude had a indirect influence on online clothing customer’s loyalty by satisfaction, by investigating the sample were 350 people who have bought online clothes in Bangkok and metropolitan region. This research uses the questionnaire as a tool to study and the present description by using frequency, percentage, mean, standard deviation and test hypothesis with a structural equation model. The result showed that perceived value in the high level (Mean=4.15), attitude in the high level (Mean=4.10), satisfaction in the high level (Mean=4.36) and online clothing customer’s loyalty in the high level (Mean=3.94) and The research hypothesis test illustrated that perceived value and attitude had a direct positive influence on satisfaction. Statistic significant is at p<0.001 and satisfaction had a direct positive influence on online clothing customer’s loyalty. Statistic significant is at p<0.001 and perceived value and attitude had a indirect positive influence on online clothing customer’s loyalty by satisfaction. Statistic significant is at p<0.001.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาระดับ การรับรู้คุณค่า ทัศนคติ ความพึงพอใจ  และความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ (2) เพื่อศึกษาอิทธิพลทางตรงของการรับรู้คุณค่า ทัศนคติ ที่ส่งผลต่อความพึงพอใจของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ (3) เพื่อศึกษาอิทธิพลทางตรงของความพึงพอใจ ที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ และ (4) เพื่อศึกษาอิทธิพลทางอ้อมของการรับรู้คุณค่า ทัศนคติ ที่ส่งผลต่อความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์โดยผ่านความพึงพอใจ กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้ที่เคยซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ในเขตกรุงเทพและปริมณฑล จำนวน 350 คน เก็บข้อมูลโดยการใช้แบบสอบถามออนไลน์ วิเคราะห์และอธิบายผลโดย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยโมเดลสมการโครงสร้าง ซึ่งผลการศึกษาพบว่า ระดับความคิดเห็นของการรับรู้คุณค่าอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.15)  ทัศนคติอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.10) ความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=4.36) และความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์อยู่ในระดับมาก (ค่าเฉลี่ย=3.94)  และจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า การรับรู้คุณค่าและทัศนคติมีอิทธิพลทางตรงเชิงบวกต่อความพึงพอใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 เช่นเดียวกับความพึงพอใจมีอิทธิพลทางตรงเชิงบวกต่อความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001 และการรับรู้คุณค่าและทัศนคติมีอิทธิพลทางอ้อมเชิงบวกต่อความจงรักภักดีของผู้ซื้อเสื้อผ้าออนไลน์โดยผ่านความพึงพอใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.001
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3972
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220056.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.