Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4204
Title: Customers' perceived value of products and tangibility of service affecting customer loyalty through Satisfaction of F-Plus Co., Ltd.’s Condiments
การรับรู้คุณค่าของสินค้าและการรับรู้ทางกายภาพการบริการที่ส่งผลต่อความภักดีของลูกค้าผ่านความพึงพอใจในสินค้าเครื่องปรุงรสของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด 
Authors: Nopporn KALAKAN
นพพร กาละกาญจน์
AMARIN TAWATA
อมรินทร์ เทวตา
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การรับรู้คุณค่าของสินค้า
การรับรู้ทางกายภาพการให้บริการ
ความพึงพอใจ
ความภัคดี
Perceived Value
Tangibility
Customer Satisfaction
Customer Loyalty
Issue Date:  25
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This research aims to investigate. (1) level of perceived value, tangibility, customer satisfaction, and customer loyalty in seasoning products of F-Plus Co., Ltd. (2) influence of the perceived value, and influence of the tangibility that affect to the customer satisfaction in seasoning products of F-Plus Co., Ltd. (3) influence of the customer satisfaction that affect to the customer loyalty in seasoning products of F-Plus Co., Ltd., The samples were 400 shops that sell seasoning products of F-Plus Co., Ltd. The quota sampling was adopted. The data analysis was done by implementing frequency, percentage, mean, standard deviation, simple regression and stepwise multiple regression. The result demonstrated that. (1) the samples were mostly female, at the age range of 41 - 50 years old, the education under a bachelor's degree, grocery store, the average sales per month at 10,000 - 50,000 baht. As level of each variable, the perceived value was very low, tangibility was very high, customer satisfaction was high, and customer loyalty was moderate. (2) Perceived value and tangibility had a positive influenced on customer satisfaction. (3) Customer satisfaction had a positive influenced on customer loyalty in F-Plus Company Limited's with statistical significance at level 0.01.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) ศึกษาระดับการรับรู้คุณค่าของสินค้า ระดับการรับรู้ทางกายภาพในการให้บริการ ระดับความพึงพอใจของลูกค้า ระดับความภักดีของลูกค้าในสินค้าเครื่องปรุงรสของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด (2) เพื่อศึกษาอิทธิพลการรับรู้คุณค่าของสินค้าและการรับรู้ทางกายภาพในการให้บริการที่มีผลต่อความพึงพอใจของลูกค้า ในสินค้าเครื่องปรุงรส ของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด (3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของความพึงพอใจของลูกค้าที่มีผลต่อความภักดีของลูกค้า ในสินค้าเครื่องปรุงรสของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด กลุ่มตัวอย่าง คือ ร้านค้าที่จำหน่ายสินค้าเครื่องปรุงรสอาหารของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด จำนวน 400 ร้านค้า ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบโควตา วิเคราะห์ข้อมูลโดยการใช้ค่าแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์การถดถอยอย่างง่าย และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า (1) ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 41 - 50 ปี มีการศึกษาระดับต่ำกว่าปริญญาตรี ประเภทของร้านค้าเป็นร้านขายของชำ รายได้จากการขายรวมของร้านเฉลี่ยต่อเดือน 10,000-50,000 บาท เมื่อพิจารณารายตัวแปรพบว่า การรับรู้คุณค่าของสินค้าอยู่ในระดับน้อยที่สุด การรับรู้ทางกายภาพในการให้บริการอยู่ในระดับมากที่สุด ความพึงพอใจของลูกค้าอยู่ในระดับมาก ความภักดีของลูกค้าอยู่ในระดับปานกลาง (2) การรับรู้คุณค่าของสินค้าและการรับรู้ทางกายภาพในการให้บริการมีผลเชิงบวกต่อความพึงพอใจของลูกค้า (3) ความพึงพอใจของลูกค้ามีผลเชิงบวกต่อความภักดีของลูกค้าในสินค้าเครื่องปรุงรส ของ บริษัท เอฟ-พลัส จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4204
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220031.pdf3.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.