Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4205
Title: FACTORS INFLUENCING DECISION MAKING IN TRANSPORTATION SYSTEM OF KERRY EXPRESS (THAILAND) CO., LTD. : A CASE STUDY OF STUDENTS FROM HIGHER EDUCATION INSTITUTES IN NAKHON PATHOM PROVINCE
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด กรณีศึกษา นักศึกษาจากสถาบันอุดมศึกษาในจังหวัดนครปฐม
Authors: Papinda KAMMANEE
ปภินดา คำมณี
SIRA    SRIYOTHIN SRIYOTHIN
ศิระ ศรีโยธิน
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: คุณภาพการให้บริการ, ภาพลักษณ์ตราสินค้า, ความไว้วางใจ, การตัดสินใจเลือกใช้บริการ
SERVICE QUALITY/ BRAND IMAGE/ TRUST/ DECISION MAKING
Issue Date:  25
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This Article aimed to 1) study level of Service Quality, Brand Image, trust, and Decision Making in transportation system of Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. 2) study influence of Service Quality to Brand Image and trust in transportation system of Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. and 3) study influence of Brand Image and trust to Decision Making in transportation system of Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. Research is quantitative research. Research area is higher education institutions in Nakhon Pathom Province. The sample was 400 students’ education institutions in Nakhon Pathom Province used to service transportation system of Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. by convenience sampling. The research tool was a questionnaire. Analysis data by frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regression analysis. The researh results were found as follows; 1) Service Quality, Brand Image, trust, and Decision Making in transportation system of Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. at high level 2) Service Quality influence Brand Image and trust statistically significant at 0.01 and 3) Brand Image and trust influence Decision Making statistically significant at 0.01. The findings from research enable Kerry Express (Thailand) Co., Ltd. to improve services, fix any bugs that may exist by supporting personnel training in organization, knowledge development for employees to allow employees to develop themselves leading to better customer service.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาระดับคุณภาพการให้บริการ ภาพลักษณ์ตราสินค้า ความไว้วางใจ และการตัดสินใจเลือกใช้บริการระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของคุณภาพการให้บริการที่ส่งผลต่อภาพลักษณ์ตราสินค้า และความไว้วางใจระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด และ 3) เพื่อศึกษาอิทธิพลของภาพลักษณ์ตราสินค้า และความไว้วางใจ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด การวิจัยเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ พื้นที่วิจัย คือ สถาบันอุดมศึกษาในจังหวัดนครปฐม กลุ่มตัวอย่าง คือ นักศึกษาจากสถาบันอุดมศึกษาในจังหวัดนครปฐม ที่เคยใช้บริการระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด จำนวนทั้งสิ้น 400 คน ใช้วิธีคัดเลือกโดยใช้การสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า 1) คุณภาพการให้บริการ ภาพลักษณ์ตราสินค้า ความไว้วางใจ และการตัดสินใจเลือกใช้บริการระบบขนส่งสินค้าของบริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด อยู่ในระดับมาก 2) คุณภาพการให้บริการมีอิทธิพลเชิงบวกต่อภาพลักษณ์ตราสินค้าและความไว้วางใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 และ 3) ภาพลักษณ์ตราสินค้าและความไว้วางใจมีอิทธิพลเชิงบวกต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 ข้อค้นพบจากงานวิจัยทำให้ บริษัท เคอรี่ เอ็กซ์เพรส (ประเทศไทย) จำกัด พัฒนาการบริการให้ดียิ่งขึ้น แก้ไขจุดบกพร่องที่อาจมีอยู่ โดยการสนับสนุนด้านการจัดอบรมบุคลากรในองค์กร พัฒนาความรู้ให้แก่พนักงาน เพื่อให้พนักงานเกิดการพัฒนาตัวเองจนนำไปสู่การให้บริการลูกค้าที่ดียิ่งขึ้นไป
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4205
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220033.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.