Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4227
Title: Customer loyalty of Non-Toxic Vegetables at Agricultural Community Market of Ban Lat Agricultural Cooperative Limited.
ความภักดีของลูกค้าผักปลอดสารพิษในตลาดเกษตรชุมชนสหกรณ์การเกษตรบ้านลาด จำกัด
Authors: Rangsima BOONMA
รังสิมา บุญมา
AMARIN TAWATA
อมรินทร์ เทวตา
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: จิตวิทยาลูกค้า การตลาดเชิงเนื้อหา พฤติกรรมผู้บริโภค และ ความภักดีของลูกค้า
psychological factors content marketing customer purchasing behavior and the loyalty customer
Issue Date:  25
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The objectives of this research were to study 1) the level of content marketing, psychological factors, purchasing behavior and customer loyalty of organic vegetable and fruit. 2) the influence of the content marketing and psychological factors that affect purchasing behavior of organic vegetable and fruit, and 3) the influence of purchasing behaviors of the organic vegetable and fruit that affect the loyalty. The samples were 400 customers of organic vegetable and fruit in the Community Agricultural Cooperative Market, Ban Lat Agriculture Co., Ltd., Phetchaburi. Questionnaires were used to collect data. Data analysis was done by using percentage, means, standard deviation and multiple regression analysis. The results indicated that most of the respondents were female, aged 26-39, had at least a high school education, were self-employed/business owner/trading, and had income between 15,001–30,000 Baht per month. In addition, the data presented that mean of all variables including psychological factors, such as purchasing perception, purchasing motivation, purchasing attitude, content marketing, purchasing behavior and customer loyalty of the organic vegetable and fruit were at the highest level. The results of hypothesis testing, showed, purchasing perception, purchasing attitude, and content marketing of customers have a positive effect to purchasing behavior of organic vegetable and fruit. As well as, the purchasing behavior has a positive effect to customer loyalty of, organic vegetable and fruit in the Community Agricultural Cooperative Market Ban Lat Agriculture Co., Ltd., Phetchaburi, with a statistical significance at 0.01 level.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1)ระดับของการตลาดเชิงเนื้อหา ปัจจัยเชิงจิตวิทยาลูกค้า พฤติกรรมการซื้อผักและผลไม้ปลอดสารพิษ และความภักดีของลูกค้าผักปลอดสารพิษ 2)อิทธิพลของการตลาดเชิงเนื้อหาและปัจจัยเชิงจิตวิทยาที่มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อผักและผลไม้ปลอดสารพิษ 3)อิทธิพลของพฤติกรรมการซื้อผักและผลไม้ปลอดสารพิษ ที่มีผลต่อความภักดีของลูกค้าผักปลอดสารพิษ ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้คือ ผู้ซื้อผักและผลไม้ปลอดสาร ตลาดเกษตรชุมชนสหกรณ์การเกษตรบ้านลาด จำกัด จังหวัดเพชรบุรี โดยมีจำนวน 400 ตัวอย่าง เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง26-39 ปี มี การศึกษาระดับต่ำกว่ามัธยมศึกษา ประกอบธุรกิจส่วนตัว/ เจ้าของกิจการ/ ค้าขาย มีเงินเดือนระหว่าง 15,001–30,000 บาท การวิเคราะห์ข้อมูลระบุว่า ค่าเฉลี่ยของทุกตัวแปร คือปัจจัยจิตวิทยาด้านการรับรู้ในการซื้อของลูกค้า ด้านแรงจูงใจในการซื้อของลูกค้า ด้านทัศนคติในการซื้อของลูกค้า การตลาดเชิงเนื้อหา พฤติกรรมการซื้อของลูกค้า และความภักดีของผู้ซื้อผักและผลไม้ปลอดสารพิษ อยู่ในระดับมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน ปัจจัยจิตวิทยาด้านการรับรู้ของลูกค้า ด้านทัศนคติ และการตลาดเชิงเนื้อหา มีผลทางบวกต่อพฤติกรรมการบริโภคผักและผลไม้ปลอดสารพิษและพฤติกรรมการซื้อผักและผลไม้ปลอดสารพิษ มีผลทางบวกต่อความภักดีของลูกค้าผักปลอดสารพิษตลาดเกษตรชุมชนสหกรณ์การเกษตรบ้านลาด จำกัด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ ระดับ 0.01
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4227
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631220063.pdf3.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.