Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4334
Title: A STUDY OF THE RESULTS OF USING STUDENT DEVELOPMENT ACTIVITIESON CREATIVE EMBROIDERY USING DESIGN THINKING PROCESSFOR MATTAYOM 2 STUDENTS
ศึกษาผลการใช้กิจกรรมพัฒนาผู้เรียน เรื่อง หัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ เพื่อส่งเสริมการสร้างสรรค์ผลงานและความสามารถในการเป็นผู้ประกอบการของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 
Authors: Charinrat TINSOOK
ชรินรัตน์ ถิ่นสุข
Wisud Po Negrn
วิสูตร โพธิ์เงิน
Silpakorn University
Wisud Po Negrn
วิสูตร โพธิ์เงิน
wisudpo@gmail.com
wisudpo@gmail.com
Keywords: กิจกรรมพัฒนาผู้เรียน,หัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์
Learner improvement activity/Creative Embroidery
Issue Date:  4
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The essential purposes of this research are 1) To Compare results Learning about creative embroidery. 2) Study the ability to creative embroidery work. 3) Study the ability to be an entrepreneur. 4) Study the satisfaction of the students towards the student development activities. The sample group was 15 students in Mathayom 2, a creative embroidery Learner improvement activity. The research instruments were consisted 1) lesson plan of the learner development activities on creative embroidery. 2) achievement test 3) creativity evaluation form 4) entrepreneurship capability assessment form 5) student satisfaction questionnaire. The data were analyzed by percentage, mean and standard deviation The research results were as following:  1.  Comparison of learning outcomes on creative embroidery after school is higher than before.  2. The results of the study of the ability to create creative handicraft works of embroidery good level.  3.  Results of the Entrepreneurial Ability Study good level  4.  The results of the study of satisfaction towards learner development activities at the highest level
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง หัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ 2) ศึกษาความสามารถในการสร้างสรรค์ผลงานหัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ 3) ศึกษาความสามารถในการเป็นผู้ประกอบการ  4) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน หลังจัดกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน โดยใช้กระบวนการคิดเชิงออกแบบ เพื่อส่งเสริม การสร้างสรรค์ผลงาน และความสามารถในการเป็นผู้ประกอบการ ของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2  กลุ่มตัวอย่าง คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2  กิจกรรมชุมนุมหัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2565 โรงเรียนนวมินทราชูทิศ พายัพ จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 15 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ เรื่อง หัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ 2) แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน 3) แบบประเมินความสามารถในการสร้างสรรค์ผลงาน 4) แบบประเมินความสามารถในการเป็นผู้ประกอบการ และ 5) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนสถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1.  ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน เรื่อง หัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน 2.  ความสามารถในการสร้างสรรค์ผลงานหัตถกรรมงานปักสร้างสรรค์ อยู่ในระดับดี 3.  ความสามารถในการเป็นผู้ประกอบการ อยู่ในระดับดี 4.  ความพึงพอใจที่มีต่อกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน อยู่ในระดับมากที่สุด
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4334
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
61263319.pdf11.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.