Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4514
Title: | Acceptance of Service Innovation Influencing Bank Employees' Work Efficiency at Bangkok Bank, Pathum Thani Branch, amidst the COVID-19 Pandemic การยอมรับนวัตกรรมการให้บริการที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สาขาจังหวัดปทุมธานีช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 |
Authors: | Nichada NOPPHARAT ณิชาดา นพรัตน์ PRASOPCHAI PASUNON ประสพชัย พสุนนท์ Silpakorn University PRASOPCHAI PASUNON ประสพชัย พสุนนท์ pasunon@gmail.com pasunon@gmail.com |
Keywords: | การยอมรับนวัตกรรมการบริการ ประสิทธิภาพการทำงาน ธนาคารกรุงเทพ Service innovation Acceptance Work efficiency Bangkok Bank |
Issue Date: | 4 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | The study Acceptance of Service Innovation Affecting Bank Employees’ Work Efficiency at Bangkok Bank, Pathum Thani Branch, Amidst the COVID-19 Pandemic aims to investigate the acceptance level of service innovation that affects the performance of personnel at Bangkok Bank, Pathum Thani branches, as well as examine the connection between service innovation acceptance and the performance of personnel at Bangkok Bank, Pathum Thani branches, during the onset of COVID-19. This study is a mixed methods research project in the form of quantitative research using a quota sampling approach at Bangkok Bank branches in Pathum Thani. There are 160 subjects from 26 branches, followed by qualitative analysis, including purposive sampling and criterion sampling. The subjects chosen have more than 5 years of work experience at Bangkok Bank and an exceptional level of assessment result in 2020, including 5 branch managers and assistant managers and 5 branch personnel. The tools adopted in this study include questionnaires and semi-structured interviews. The statistics employed in the data analysis are frequency distribution, percentage, mean, and standard deviation. To evaluate the hypothesis, multiple linear regression analysis statistics are used at a statistically significant level of 0.05.
According to the study's findings, 1) Bangkok Bank personnel in Pathum Thani province are primarily female, aged 25 to 35, with 7 to 10 years of experience. 2) The findings indicate three factors influencing the performance of Bangkok Bank personnel at the Pathum Thani branches during the COVID-19 pandemic. The total level was found to be at the agreed-upon level. When each area was considered, it was discovered that ease of use had the highest mean, followed by perceived advantages and aspects supporting the internal environment, respectively. 3) An analysis of data on the performance of Bangkok Bank, Pathum Thani branch personnel includes the three following aspects: time, work quality and work quantity, from highest to lowest mean. การศึกษาเรื่อง การยอมรับนวัตกรรมการให้บริการที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สาขาจังหวัดปทุมธานี ช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาระดับการยอมรับนวัตกรรมการให้บริการที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สาขาจังหวัดปทุมธานี ช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 และเพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างการยอมรับนวัตกรรมการให้บริการและประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพ สาขาจังหวัดปทุมธานี ช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 การศึกษาครั้งนี้ เป็นการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed-Methods) ในรูปแบบขั้นตอนการดำเนินงานวิจัย โดยการทำเชิงปริมาณ ด้วยวิธีการสุ่มแบบโควตา ตามสาขาของธนาคารกรุงเทพ ในจังหวัดปทุมธานี จำนวน 26 สาขา เป็นจำนวน 160 ตัวอย่างและตามด้วยเชิงคุณภาพ ใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง ตามการเลือกตัวอย่างแบบมีเกณฑ์ โดยเลือกผู้ให้ข้อมูลหลักที่มีประสบการณ์ในการทำงานธนาคารกรุงเทพมากกว่า 5 ปีและมีการประเมินวัดผลของธนาคารในปี พ.ศ. 2563 ในระดับดีเยี่ยม จำนวน 10 คน ประกอบไปด้วย ผู้จัดการสาขาและรองผู้จัดการจำนวน 5 คนและพนักงานสาขาจำนวน 5 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษา คือ แบบสอบถามและใช้แบบสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้าง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า 1) พนักงานธนาคารกรุงเทพสาขาจังหวัดปทุมธานี ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 25-35 ปีและมีประสบการณ์ทำงาน 7 - 10 ปี 2) ผลการวิเคราะห์ข้อมูลปัจจัยที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพสาขาจังหวัดปทุมธานี ช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 ประกอบด้วย 3 ด้าน พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับเห็นด้วย เมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านความง่ายในการใช้งาน มีค่าเฉลี่ยมากที่สุด รองลงมา คือ ด้านการรับรู้ถึงประโยชน์และด้านปัจจัยสนับสนุนสภาพแวดล้อมภายในองค์กร ตามลำดับ และ 3) การวิเคราะห์ข้อมูลประสิทธิภาพการทำงานของพนักงานธนาคารกรุงเทพสาขาจังหวัดปทุมธานี ช่วงสถานการณ์การแพร่ระบาดของโรคโควิด-19 ประกอบด้วย 3 ด้าน ได้แก่ ด้านเวลา ด้านคุณภาพของงานและด้านปริมาณงาน โดยเรียงลำดับจากค่าเฉลี่ยมากไปหาน้อย |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4514 |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
631220014.pdf | 5.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.