Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4516
Title: Factors influencing the purchasing behavior of Dell brand notebook computers via Shopee application among working age groups in Sathorn, Bangkok
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อคอมพิวเตอร์โน๊ตบุ๊คแบรนด์ Dell ผ่านแอปพลิเคชัน Shopee ของกลุ่มวัยทำงาน ในเขตสาทร กรุงเทพมหานคร
Authors: Rattapong SRICHOY
รัฐพงศ์ ศรีช่วย
Kreagrit Ampavat
เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต
Silpakorn University
Kreagrit Ampavat
เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต
kreagrit@gmail.com
kreagrit@gmail.com
Keywords: พฤติกรรมในการซื้อสินค้า
คอมพิวเตอร์โน๊ตบุ๊ค
Notebook
buying behavior
Issue Date:  4
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The objective of this research was to study the influence of Electronic Marketing Factors Demographic Factors Factors related to consumer behavior Influencing the purchasing behavior of Dell brand laptops, Shopee applications among working age groups in Sathorn, Bangkok From the study, it was found that the demographic factors of the respondents Most of the respondents Aged between 21 and 30 years old, 160 people, representing 40.0%, are male, 201 people, representing 50.2%, are single, 228 people, representing 57.0%, are state enterprise employees, 162 people, representing 40.5%. of 20,001 - 30,000 baht per month, 164 people, representing 41.0%, and most of them think of buying a notebook computer through the Shopee application first, 200 people, representing 50.0% from a consumer behavior study. Most of the respondents used the amount of money to buy. 15,001-55,000 baht/time, amounting to 297 people, representing 74.3%, by purchasing during 09.01-12.00, 205 people, representing 51.2%, taking an average time of 21-30 minutes to order, 167 people, representing a hundred. 41.8 of each use the device to buy as a mobile phone, of which 185 people accounted for 46 percent. 3 The payment channels are Mobile Banking with 212 people representing 53.0%. Overall, it's at a high level. with an average of 3.66 in terms of price, overall at a high level with an average value of 3.59 in terms of distribution channels Overall, it's at a high level. with an average of 3.67 in terms of marketing promotion Overall, it's at a high level. with an average of 3.61 in terms of privacy Overall, it's at a high level. with an average of 3.75 in personal service Overall, it's at a high level. The mean was 3.54 from the study of electronic marketing factors. can be summarized on a per side basis Product Overall, it's at a high level. with an average of 3.66 in terms of price, overall at a high level with an average value of 3.59 in terms of distribution channels Overall, it's at a high level. with an average of 3.67 in terms of marketing promotion Overall, it's at a high level. has an average of 3. 61 on the protection of privacy Overall, it's at a high level. with an average of 3.75 in personal service Overall, it's at a high level. has an average of 3.54
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเศึกษาอิทธิพล ปัจจัยด้านการตลาดอิเล็กทรอนิกส์ ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยเกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภค ที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊กแบรนด์ Dell แอปพลิเคชัน Shopee ของกลุ่มวัยทำงาน ในเขตสาทร กรุงเทพมหานคร จากการศึกษา พบว่า ปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ของผู้ตอบแบบสอบถาม ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ มีอายุระหว่าง 21 – 30 ปี จำนวน 160 คน คิดเป็นร้อยละ 40.0 เป็นเพศชาย มีจำนวน 201 คน คิดเป็นร้อยละ 50.2 มีสถานภาพโสด จำนวน 228 คน คิดเป็นร้อยละ 57.0 มีอาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ จำนวน 162 คน คิดเป็นร้อยละ 40.5 รายได้ต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท จำนวน 164 คน คิดเป็นร้อยละ 41.0 และส่วนใหญ่นึกถึงการซื้อคอมพิวเตอร์โน้ตบุ๊คผ่านแอปพลิเคชั่น Shopee  เป็นอันดับแรก จำนวน 200 คน คิดเป็นร้อยละ 50.0 จากการศึกษาปัจจัยด้านพฤติกรรมผู้บริโภค ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ใช้จำนวนเงินในการซื้อ 15,001-55,000 บาท/ครั้ง จำนวน 297 คน คิดเป็นร้อยละ 74.3 โดยซื้อในช่วงเวลา 09.01-12.00 น.จำนวน 205 คน คิดเป็นร้อยละ 51.2 ใช้ระยะเวลาเฉลี่ยในการสั่งซื้อ 21-30 นาที จำนวน 167 คน คิดเป็นร้อยละ 41.8 ใช้อุปกรณ์ในการซื้อเป็นโทรศัพท์มือถือ จำนวน 185 คน คิดเป็นร้อยละ 46.3 โดยมีช่องทางในการชำระเงินคือ Mobile Banking จำนวน 212 คน คิดเป็นร้อยละ 53.0 ด้านผลิตภัณฑ์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.66 ด้านราคา โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.59 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.67 ด้านการส่งเสริมการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.61 ด้านผการรักษาความเป็นส่วนตัว โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.75 ด้านการให้บริการส่วนบุคคล โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.54 จากการศึกษาปัจจัยด้านการตลาดอิเล็กทรอนิกส์ สามารถสรุปเป็นรายด้าน ด้านผลิตภัณฑ์ โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.66 ด้านราคา โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.59 ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.67 ด้านการส่งเสริมการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.61 ด้านผการรักษาความเป็นส่วนตัว โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.75 ด้านการให้บริการส่วนบุคคล โดยรวมอยู่ในระดับมาก  มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 3.54
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4516
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631220022.pdf3.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.