Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4555
Title: Influence of Online Marketing Communication Strategies with Content Affecting Decision and Consumer Engagement to Buy Products at Thonburi Fresh Market.
อิทธิพลของกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านช่องทางออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภคตลาดสดธนบุรี
Authors: Nicharee SURIYACHAIMANEKUL
ณิชชารีย์ สุริยชัยมณีกุล
Jittapon Chumkate
จิตพนธ์ ชุมเกตุ
Silpakorn University
Jittapon Chumkate
จิตพนธ์ ชุมเกตุ
jitchumkate@gmail.com
jitchumkate@gmail.com
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดออนไลน์ , การตลาดเชิงเนื้อหา , การตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภค , ตลาดสดธนบุรี
ONLINE MARKETING COMMUNICATION STRATEGY CONTENT MARKETING CONSUMER DECISIONS AND ENGAGEMENT THONBURI FRESH MARKET
Issue Date:  4
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The objectives of this research were to study 1) to study consumers' online media usage behavior, 2) to study the influence of content marketing communication strategies through online channels. that affect decision-making and consumer engagement at Thonburi Fresh Market. The population used in the study was Consumers who used to use the service at Thonburi Fresh Market Data collection using questionnaires The results were analyzed with descriptive statistics to explain the demographic data. and multiple regression analysis to test the hypothesis of the influence between independent and dependent variables. Study Results Respondents mostly male accounted for 52.5 percent, age about 21 - 30 years, accounted for 34.8 percent, average monthly income 15,000 - 30,000 baht, accounted for 36 percent, single status, accounted for 63.8 percent and current living area Bangkok and its vicinity Representing 71 percent of consumers' online behavior during the 1 week period, most of them use the TikTok channel, which accesses most online channels at night, before going to bed, most of the day. Representing 32 percent, most of them used for 3 – 4 hours per day. And the main purpose of using online channels the most is Watching entertainment media. Content marketing communication strategies through online channels of Thonburi fresh market that influence decision-making and consumer engagement in Thonburi fresh market found that there are opinions at a low level. The aspect with the highest average was the use of online personal media, which had an effect on the recognition aspect. Favorite aspect question and answer section decision-making and support In addition, the results of the hypothesis testing also found that An influential factor of content marketing communication strategies through online channels that affect decision-making and consumer engagement at Thonburi Fresh Market is the use of online personal media. at a statistical significance level of 0.05 by using online personal media It is an influencing factor of content marketing communication strategies through online channels that positively affect decision-making and consumer engagement at Thonburi Fresh Market.
การวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการใช้สื่อออนไลน์ของผู้บริโภค 2) เพื่อศึกษาอิทธิพลของกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านช่องทางออนไลน์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภคตลาดสดธนบุรีประชากรที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่เคยเดินทางมาใช้บริการตลาดสดธนบุรี การเก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม ทำการวิเคราะห์ผลด้วยสถิติเชิงพรรณา (Descriptive Statistics) เพื่ออธิบายข้อมูลด้านประชากรศาสตร์ และวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) เพื่อทดสอบสมติฐานอิทธิพลระหว่างตัวแปรอิสระกับตัวแปรตาม จากผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถาม ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย คิดเป็นร้อยละ 52.5 อายุประมาณ 21 – 30 ปี คิดเป็นร้อยละ 34.8 รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,000 – 30,000 บาท คิดเป็นร้อยละ 36 สถานภาพ โสด คิดเป็นร้อยละ 63.8 และพื้นที่อยู่อาศัยปัจจุบัน กรุงเทพมหานครและปริมณฑล คิดเป็นร้อยละ 71 โดยพฤติกรรมการใช้ช่องทางออนไลน์ของผู้บริโภคในช่วงระยะเวลา 1 สัปดาห์ ส่วนใหญ่ใช้งานช่องทาง TikTok ซึ่งเข้าใช้งานช่องทางออนไลน์ ส่วนใหญ่ คือ ช่วงกลางคืน ก่อนนอน ของวันมากที่สุด คิดเป็นร้อยละ 32 มีระยะเวลาใช้งาน ส่วนใหญ่ คือ 3 – 4 ชั่วโมง ต่อวัน และมีวัตถุประสงค์หลักในการใช้ช่องทางออนไลน์มากที่สุด คือ รับชมสื่อบันเทิง ความคิดเห็นเกี่ยวกับการรับรู้ กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านช่องทางออนไลน์ของตลาดสดธนบุรีที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภคตลาดสดธนบุรี พบว่า มีความคิดเห็นอยู่ที่ระดับน้อย โดยด้านที่มีค่าเฉลี่ยสูงที่สุด คือ การใช้สื่อบุคคลออนไลน์ ซึ่งมีผลต่อ ด้านการรู้จัก ด้านความชื่นชอบ ด้านถามและตอบ ด้านการตัดสินใจ และด้านการสนับสนุน นอกจากนี้ ผลการทดสอบสมมติฐานยังพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลของกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านช่องทางออนไลน์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภคตลาดสดธนบุรี คือ การใช้สื่อบุคคลออนไลน์ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 โดยการใช้สื่อบุคคลออนไลน์ เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลของกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดเชิงเนื้อหาผ่านช่องทางออนไลน์ส่งผลเชิงบวกต่อการตัดสินใจและความผูกพันของผู้บริโภคตลาดสดธนบุรี 
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4555
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651220037.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.