Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSukris KHAOTOen
dc.contributorสุกฤษฎิ์ ขาวโตth
dc.contributor.advisorNon Khuncumchooen
dc.contributor.advisorนนท์ คุณค้ำชูth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-08-11T02:53:34Z-
dc.date.available2023-08-11T02:53:34Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued4/7/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4627-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the causes of repeating defects from customers in interior construction.  Condominium rooms in the Bangkok were case-studies for this research. The researcher compiled the defect reports issued by the interior construction firms and customers during the handover period for concluding of repeating defects. A list of repeating defects was used to interview contractors and interior construction’s supervisors.  By using a fishbone diagram, the interview results were analyzed and the causes of repeating defects were identified. The research has found that “Environment”, “Customer Satisfaction” and “Method” were three main causes of repeating defects. Moreover, it was found that causes of repeating defects in built-in furniture and wall were “Environment” and “Customer Satisfaction” respectively.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้เป็นการศึกษาสาเหตุของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำในการตรวจรับงานโดยลูกค้าในงานตกแต่งภายใน โดยใช้กรณีศึกษา คือ บริษัทออกแบบพร้อมก่อสร้างและตกแต่งภายในอาคารประเภทคอนโดมิเนียม ในพื้นที่กรุงเทพมหานคร ผู้วิจัยรวบรวมข้อมูลรายการข้อบกพร่องที่ออกโดยบริษัทออกแบบพร้อมก่อสร้างและตกแต่งภายในและรายการข้อบกพร่องที่ออกโดยลูกค้าในช่วงการส่งมอบงาน มาสรุปเพื่อหารายการข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำ แล้วนำรายการข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำไปสัมภาษณ์ผู้รับเหมาและผู้ควบคุมงานของบริษัทก่อสร้างเพื่อวิเคราะห์หาสาเหตุของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำด้วยการใช้แผนผังก้างปลา (Fishbone Diagram) โดยผลการวิจัยพบ สาเหตุของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำจาก 3 ปัจจัย คือ สภาพอากาศ (Environment), ความพึงพอใจของลูกค้า (Customer Satisfaction) และขั้นตอนการทำงาน (Method) นอกจากนี้ยังพบว่าสาเหตุสำคัญของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำในหมวดหมู่งานตู้ คือ สภาพอากาศ (Environment)  และสาเหตุสำคัญของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำในหมวดงานผนัง คือ ความพึงพอใจของลูกค้า (Customer Satisfaction)th
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectข้อบกพร่องth
dc.subjectข้อบกพร่องเกิดขึ้นซ้ำth
dc.subjectงานตกแต่งภายในth
dc.subjectคอนโดมิเนียมth
dc.subjectDEFECTSen
dc.subjectREPEATING DEFECTSen
dc.subjectINTERIOR CONSTRUCTIONen
dc.subjectCONDOMINIUMen
dc.subject.classificationEngineeringen
dc.subject.classificationConstructionen
dc.subject.classificationMechanics and metal worken
dc.titleCAUSES OF REPAIRING DEFECTS IN INTERIOR CONSTRUCTIONen
dc.titleสาเหตุของข้อบกพร่องที่เกิดขึ้นซ้ำในการตรวจรับงานโดยลูกค้าในงานตกแต่งภายในth
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorNon Khuncumchooen
dc.contributor.coadvisorนนท์ คุณค้ำชูth
dc.contributor.emailadvisorkhuncumchoo_n@silpakorn.edu
dc.contributor.emailcoadvisorkhuncumchoo_n@silpakorn.edu
dc.description.degreenameMaster of Science (M.Sc.)en
dc.description.degreenameวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต (วท.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineArchitectural Technologyen
dc.description.degreedisciplineเทคนิคสถาปัตยกรรมth
Appears in Collections:Architecture

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60055302.pdf7.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.