Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorWorathai SRIIAMSAARDen
dc.contributorวรทัย ศรีเอี่ยมสะอาดth
dc.contributor.advisorSuneeta Kositchaivaten
dc.contributor.advisorสุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2023-11-16T02:05:25Z-
dc.date.available2023-11-16T02:05:25Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued24/11/2023
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4730-
dc.description.abstractThis research aimed to study parental support including monitoring support, technology support, academic support, emotional support, and communication with teachers that affect the motivation to learn English online of grade 2 learners (English Program). This research was mixed-method research. Quantitative data were collected from the questionnaires for parents of grade 2 learners and grade 2 learners. Qualitative data were collected from in-depth interviews with parents. The key informants consisted of 20 parents of grade 2 learners and 20 grade 2 learners (English Program) from The Demonstration School of Silpakorn University (Early Childhood and Elementary) in the Academic year 2021. The research instruments employed for this study were questionnaires and in-depth interviews. Quantitative data were analyzed statically by using frequency, percentage, mean, and standard deviation. Qualitative data were analyzed by content analysis. The results of this research were as follows: 1. Parental support for “monitoring” was at a high level, and 40 percent of learners felt motivated by parental monitoring support. 2. Parental support for “technology” was at a high level, and 85 percent of learners felt motivated by parental technology support. 3. Parental support for “academic” was at a moderate level, and 65 percent of learners felt motivated by parental academic support. 4. Parental support for “emotional” was at a moderate level, and 80 percent of learners felt motivated by parental emotional support. 5. Parental support for “communication with teachers” was at a moderate level, and 95 percent of learners felt motivated by parental support in communication with teachers.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาการสนับสนุนของผู้ปกครองด้านการกำกับดูแล ด้านอุปกรณ์การเรียนและเทคโนโลยี ด้านวิชาการ ด้านอารมณ์และด้านการสื่อสารกับครูผู้สอนที่ส่งผลต่อแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษรูปแบบออนไลน์ของผู้เรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 หลักสูตรภาษาอังกฤษ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยแบบผสมผสานวิธี โดยเก็บข้อมูลเชิงปริมาณจากการตอบแบบสอบถามสำหรับผู้ปกครองและแบบสอบถามสำหรับผู้เรียน เก็บข้อมูลเชิงคุณภาพจากแบบสัมภาษณ์เชิงลึกสำหรับผู้ปกครอง ผู้ให้ข้อมูลในงานวิจัย ได้แก่ ผู้ปกครองของผู้เรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 หลักสูตรภาษาอังกฤษ จำนวน 20 คน และผู้เรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 หลักสูตรภาษาอังกฤษ จำนวน 20 คน โรงเรียนสาธิต มหาวิทยาลัยศิลปากร (ปฐมวัยและประถมศึกษา) ปีการศึกษา 2564 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แบบสอบถามและแบบสัมภาษณ์เชิงลึก วิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณด้วยวิธีการทางสถิติ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพด้วยการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1. ผู้ปกครองสนับสนุนด้านการกำกับดูแลโดยรวมอยู่ในระดับมากและผู้เรียนจำนวนร้อยละ 40 รู้สึกว่าเกิดแรงจูงใจจากการสนับสนุนของผู้ปกครองด้านการกำกับดูแล 2. ผู้ปกครองสนับสนุนด้านอุปกรณ์การเรียนและเทคโนโลยีโดยรวมอยู่ในระดับมากและผู้เรียนจำนวนร้อยละ 85 รู้สึกว่าเกิดแรงจูงใจการสนับสนุนด้านอุปกรณ์การเรียนและเทคโนโลยี 3. ผู้ปกครองสนับสนุนด้านวิชาการโดยรวมอยู่ในระดับปานกลางและผู้เรียนจำนวนร้อยละ 65 รู้สึกว่าเกิดแรงจูงใจจากการสนับสนุนด้านวิชาการ 4. ผู้ปกครองสนับสนุนด้านอารมณ์โดยรวมอยู่ในระดับปานกลางและผู้เรียนจำนวนร้อยละ 80 รู้สึกว่าเกิดแรงจูงใจจากการสนับสนุนด้านวิชาการ 5. ผู้ปกครองสนับสนุนด้านการสื่อสารกับครูผู้สอนโดยรวมอยู่ในระดับปานกลางและผู้เรียนจำนวนร้อยละ 95 รู้สึกว่าเกิดแรงจูงใจการสนับสนุนด้านการสื่อสารกับครูผู้สอนth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการสนับสนุนของผู้ปกครองth
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectการเรียนภาษาอังกฤษรูปแบบออนไลน์th
dc.subjectParental Supporten
dc.subjectMotivationen
dc.subjectLearning English Onlineen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleEffects of Parental Supports on Motivation in Learning English Online of Grade 2 Students (English Program)en
dc.titleผลของการสนับสนุนของผู้ปกครองที่มีต่อแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษรูปแบบออนไลน์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 2 หลักสูตรภาษาอังกฤษ (English Program)th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSuneeta Kositchaivaten
dc.contributor.coadvisorสุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์th
dc.contributor.emailadvisorsxuneeta@hotmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorsxuneeta@hotmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640620126.pdf5.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.