Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5246
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNoppamas YOSSARESen
dc.contributorนพมาศ ยศเรศth
dc.contributor.advisorSantidhorn Pooripakdeeen
dc.contributor.advisorสันติธร ภูริภักดีth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-13T06:37:23Z-
dc.date.available2024-08-13T06:37:23Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5246-
dc.description.abstractThis Article aimed to study (1) the marketing mix factors (8P’s) of participants that influence their engagement to attending music festivals in Thailand 2) Experiential Marketing of participants that influence their engagement to attending music festivals in Thailand. The sample was living in Thailand who have attended music festivals in Thailand and are aged 16 years and up. Analysis data by percentage, mean, standard deviation and test the hypothesis by Inferential Statistics Analysis is Multiple Regression Analysis the instrument for collecting data was online questionnaire Analysis data by Descriptive statistics and Content Analysis. The result of the study found that: 1) the marketing mix factors (8P’s) of participants that influence their commitment to attending music festivals. Statistically at the level of 0.05, which is always based on the needs of 44.8, with the product having the most impact, followed by process and productivity and quality. Depends on different parts Not mentioned. The center of music festival in Thailand. There are 5 main reasons the prices place promotion people and physical characteristics 2) Experiential Marketing of participants that influence their commitment to attending music festivals in Thailand. Statistically at the level of 0.05, which is always based on the needs of 54.1, with the emotional experience having the most impact, followed by Physical experience and Service experienceen
dc.description.abstractงานวิจัยเรื่อง “ประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานที่ส่งผลต่อความผูกพันในการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย” โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (8P’s) ที่ส่งผลต่อการสร้างประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย 2) เพื่อศึกษาประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย 3) เพื่อศึกษาความผูกพันของผู้เข้าชมงานเทศกาลดนตรีนประเทศไทย โดยเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลได้แก่แบบสอบถามผ่าน Google Form กลุ่มตัวอย่างคือ ของประชากรที่อาศัยอยู่ในประเทศไทยที่เคยเข้าร่วมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย และมีอายุตั้งแต่ 16 ปี จำนวน 385 คน และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และใช้สถิติ Enter Multiple Regression Analysis ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (8P’s) ส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย พบว่า ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านผลิตภาพและคุณภาพ ระดับความสำคัญมากที่สุด ส่งผลต่อการสร้างความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย และประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย พบว่า ประสบการณ์ด้านกายภาพ ประสบการณ์เชิงอารมณ์ และประสบการณ์ด้านการบริการ ระดับความสำคัญมากที่สุด ส่งผลต่อการสร้างความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทยth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความผูกพันth
dc.subjectปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 8P’sth
dc.subjectการตลาดเชิงประสบการณ์th
dc.subjectเทศกาลดนตรีth
dc.subjectEngagementen
dc.subjectMarketing Mix Factor (8P'sen
dc.subjectExperiential Marketingen
dc.subjectMusic Festivalen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationArts, entertainment and recreationen
dc.subject.classificationMusic and performing artsen
dc.titleThe experiences of participants that influence their Engagement to attending music festivals in Thailanden
dc.titleประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานที่ส่งผลต่อความผูกพันในการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทยth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSantidhorn Pooripakdeeen
dc.contributor.coadvisorสันติธร ภูริภักดีth
dc.contributor.emailadvisorsantidhorn@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorsantidhorn@gmail.com
dc.description.degreenameMaster of Arts (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
661220044.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.