Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5246
Title: The experiences of participants that influence their Engagement to attending music festivals in Thailand
ประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานที่ส่งผลต่อความผูกพันในการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย
Authors: Noppamas YOSSARES
นพมาศ ยศเรศ
Santidhorn Pooripakdee
สันติธร ภูริภักดี
Silpakorn University
Santidhorn Pooripakdee
สันติธร ภูริภักดี
santidhorn@gmail.com
santidhorn@gmail.com
Keywords: ความผูกพัน
ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 8P’s
การตลาดเชิงประสบการณ์
เทศกาลดนตรี
Engagement
Marketing Mix Factor (8P's
Experiential Marketing
Music Festival
Issue Date:  28
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This Article aimed to study (1) the marketing mix factors (8P’s) of participants that influence their engagement to attending music festivals in Thailand 2) Experiential Marketing of participants that influence their engagement to attending music festivals in Thailand. The sample was living in Thailand who have attended music festivals in Thailand and are aged 16 years and up. Analysis data by percentage, mean, standard deviation and test the hypothesis by Inferential Statistics Analysis is Multiple Regression Analysis the instrument for collecting data was online questionnaire Analysis data by Descriptive statistics and Content Analysis. The result of the study found that: 1) the marketing mix factors (8P’s) of participants that influence their commitment to attending music festivals. Statistically at the level of 0.05, which is always based on the needs of 44.8, with the product having the most impact, followed by process and productivity and quality. Depends on different parts Not mentioned. The center of music festival in Thailand. There are 5 main reasons the prices place promotion people and physical characteristics 2) Experiential Marketing of participants that influence their commitment to attending music festivals in Thailand. Statistically at the level of 0.05, which is always based on the needs of 54.1, with the emotional experience having the most impact, followed by Physical experience and Service experience
งานวิจัยเรื่อง “ประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานที่ส่งผลต่อความผูกพันในการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย” โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (8P’s) ที่ส่งผลต่อการสร้างประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย 2) เพื่อศึกษาประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย 3) เพื่อศึกษาความผูกพันของผู้เข้าชมงานเทศกาลดนตรีนประเทศไทย โดยเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลได้แก่แบบสอบถามผ่าน Google Form กลุ่มตัวอย่างคือ ของประชากรที่อาศัยอยู่ในประเทศไทยที่เคยเข้าร่วมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย และมีอายุตั้งแต่ 16 ปี จำนวน 385 คน และสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation) และใช้สถิติ Enter Multiple Regression Analysis ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (8P’s) ส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย พบว่า ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านผลิตภาพและคุณภาพ ระดับความสำคัญมากที่สุด ส่งผลต่อการสร้างความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย และประสบการณ์ของผู้เข้าร่วมงานส่งผลต่อความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย พบว่า ประสบการณ์ด้านกายภาพ ประสบการณ์เชิงอารมณ์ และประสบการณ์ด้านการบริการ ระดับความสำคัญมากที่สุด ส่งผลต่อการสร้างความผูกพันของการเข้าชมงานเทศกาลดนตรีในประเทศไทย
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5246
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
661220044.pdf3.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.