Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorKasem THIPAYAMETRAKULen
dc.contributorเกษม ทิพยเมธากุลth
dc.contributor.advisorSaksri Vongtaradonen
dc.contributor.advisorศักดิ์ศรี วงศ์ธราดลth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2024-08-13T06:43:01Z-
dc.date.available2024-08-13T06:43:01Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued28/6/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5293-
dc.description.abstractThis research aims to create online exercises for reading basic rhythms using randomization of a Rubik cube by 1) studying the Rubik cube randomization and dividing a group of selected notes and rests into 10 groups before placing them onto 54 different positions of a Rubik cube. A web-based version of the exercises are later designed using different programing languages, 2) publishing the web-based exercises for the accessibility over the internet, 3) testing the exercises on 400 musicians from  4 regions of Thailand, in combination with the statistics gathered from internet users during the testing period of 1 month.  The research yields the following results: 1) web-based exercises for sight reading basic rhythms using randomization of a Rubik cube, 2) a reduction of limitations to rhythmic sight-reading exercises by using the web-cased version, 3) by testing the exercises using a pre-test and post-test method, the results indicate that the participants gain proficiency in basic rhythms reading.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างแบบฝึกหัดออนไลน์สำหรับการอ่านจังหวะพื้นฐานโดยใช้รูปแบบการสุ่มของรูบิค โดยมีขั้นตอนที่สำคัญ ดังนี้ 1) พัฒนาต้นแบบ โดยศึกษาโครงสร้างกับระบบการสุ่มของรูบิค คัดเลือกกลุ่มโน้ต และตัวหยุดพื้นฐาน 1 จังหวะ แบ่งโน้ตที่คัดเลือกเป็นกลุ่ม ๆ ตามประเภทรูปแบบของการพัฒนา 10 กลุ่ม การจัดวางกลุ่มโน้ตต่าง ๆ ลงบน 54 ช่องของรูบิค รูปแบบการเรียงรูบิคแบบกลุ่ม 16 ลูก ออกแบบโครงสร้างแม่แบบที่จะใช้บนเว็ปไซต์ และเขียนโปรแกรม (Program Code) ระบบสุ่มของรูบิค 2) เผยแพร่ผ่านทางเว็ปไซต์ ให้ผู้ใช้ทั่วโลกได้เข้าใช้ได้จากทุกที่ที่เข้าถึงอินเตอร์เน็ต 3) ทดสอบแบบฝึกหัดการอ่านจังหวะแบบแรกเห็น จากผู้ให้ข้อมูล ซึ่งเป็นเป็นนักดนตรี 400 คน จาก 4 ภูมิภาคของประไทย กับการรวบรวมข้อมูลสถิติผู้เข้าใช้เว็บไซต์จากผู้ใช้ทั่วโลกเป็นเวลา 1 เดือน ผลการวิจัยได้ผลลัพธ์ดังนี้ 1) แบบฝึกหัดออนไลน์สำหรับการอ่านจังหวะพื้นฐานโดยใช้รูปแบบการสุ่มของรูบิค 2) การลดขีดจำกัดในการเข้าถึงแบบฝึกหัดการอ่านแบบฝึกหัดแรกเห็นด้วยรูปแบบออนไลน์ 3) การทดลองเพื่อเปรียบเทียบผลการใช้เว็บไซต์ ในระยะก่อนการทดลองใช้และหลังการทดลอง  โดยใช้วิธีการวิจัยเดียวและวัดผลก่อน ทำให้ผู้ทดลองมีความชำนาญมากขึ้นในการอ่านโน้ตแรกเห็นth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectแบบฝึกหัดการอ่านจังหวะแบบแรกเห็นth
dc.subjectรูปแบบการสุ่มของรูบิคth
dc.subjectเก็บและวิเคราะห์ข้อมูลth
dc.subjectออนไลน์th
dc.subjectโปรแกรมเมอร์th
dc.subjectโค้ดโปรแกรมth
dc.subjectเว็บไซต์th
dc.subjectสร้างแม่แบบth
dc.subjectRhythmic reading exerciseen
dc.subjectRubik cube random patternen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationDesignen
dc.titleDEVELOPMENT OF RHYTHMIC SIGHT-READING EXERCISES USING RANDOMIZED RUBIK'S PATTERNS FOR AN ONLINE PLATFORMen
dc.titleการสร้างแบบฝึกหัดออนไลน์สำหรับการอ่านจังหวะพื้นฐาน โดยใช้รูปแบบการสุ่มของรูบิคth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSaksri Vongtaradonen
dc.contributor.coadvisorศักดิ์ศรี วงศ์ธราดลth
dc.contributor.emailadvisorpangjazzpiano@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorpangjazzpiano@gmail.com
dc.description.degreenameDoctor of Philosophy (Ph.D.)en
dc.description.degreenameปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (ปร.ด.)th
dc.description.degreelevelDoctoral Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาเอกth
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651030003.pdf16.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.