Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5314
Title: | Business intelligence system development for maintenance การพัฒนาระบบธุรกิจอัจฉริยะสำหรับงานซ่อมบำรุง |
Authors: | Janista TANYAPAIBOON เจนิสตา ตันยะไพบูลย์ KANATE PUNTUSAVASE คเณศ พันธุ์สวาสดิ์ Silpakorn University KANATE PUNTUSAVASE คเณศ พันธุ์สวาสดิ์ kanate.engineer@gmail.com kanate.engineer@gmail.com |
Keywords: | แดชบอร์ด, ระบบธุรกิจอัจฉริยะ, การบำรุงรักษา Dashboard and Business Intelligence and Maintenance |
Issue Date: | 28 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | Today, organizations are using information technology in business operations to help with competition and management decision-making, by creating strategies from analyzing the organization's existing data. The research focuses on developing business intelligence systems for maintenance work, starting from preparing data sets in a form that is ready for use. Design and create dashboards for easy use and analysis. The researcher took repair notification data from the maintenance department of a case study company that provides ready-mixed concrete transportation services and prepared the data using normalization methods to meet storage and use needs. Take the maintenance management scope and ask for dashboard design needs to maximize efficiency. The resulting datasets are stored as data files in Microsoft Excel connected to Microsoft Power BI. which after trial use found that It can provide insights that will help in managing maintenance and planning repairs such as Comparing the value of technician repairs Comparing the work time of technicians that can affect costs and productivity of the company. This corresponds to the results of the satisfaction assessment with an average score of 5 points or the highest level of satisfaction. ปัจจุบันองค์กรมีการนำเทคโนโลยีสารสนเทศมาใช้ในการดำเนินธุรกิจเพื่อช่วยในเรื่องการแข่งขันและการตัดสินใจของผู้บริหาร ด้วยการสร้างกลยุทธ์จากการวิเคราะห์ข้อมูลที่มีอยู่ขององค์กร งานวิจัยมุ่งเน้นไปที่การพัฒนาระบบธุรกิจอัจฉริยะสำหรับงานซ่อมบำรุงตั้งแต่การเตรียมพร้อมชุดข้อมูลให้อยู่ในรูปที่พร้อมต่อการนำไปใช้งาน การออกแบบและสร้างการแสดงผลข้อมูลบนแดชบอร์ดเพื่อง่ายต่อการใช้งานและการวิเคราะห์ โดยผู้วิจัยนำข้อมูลการแจ้งซ่อมของแผนกงานซ่อมบำรุงบริษัทกรณีศึกษาที่ให้บริการรถขนส่งคอนกรีตผสมเสร็จมาทำการเตรียมข้อมูลด้วยวิธีการนอร์มัลไลเซชันให้ตอบโจทย์ต่อการจัดเก็บและการใช้งาน นำขอบเขตการจัดการการบำรุงรักษาร่วมกับสอบถามความต้องการในการออกแบบการแสดงผลแดชบอร์ดเพื่อให้เกิดประสิทธิภาพในการทำงานสูงสุด ชุดข้อมูลที่ได้จะถูกจัดเก็บในรูปแบบไฟล์ข้อมูลบนโปรแกรมไมโครซอฟต์เอ็กซ์เซลล์เชื่อมต่อกับโปรแกรมไมโครซอฟต์พาวเวอร์บีไอ ซึ่งหลังจากการทดลองใช้งานพบว่า สามารถช่วยให้เห็นถึงข้อมูลเชิงลึกที่จะช่วยในการบริหารการบำรุงรักษาและวางแผนงานซ่อมอย่างเช่น การเปรียบเทียบมูลค่าการซ่อมของช่าง การเปรียบเทียบเวลาในการทำงานของช่างที่ส่งผลต่อค่าใช้จ่ายและประสิทธิภาพการทำงานของบริษัทได้ สอดคล้องกับผลการประเมินความพึงพอใจที่มีค่าเฉลี่ยคะแนนอยู่ที่ 5 คะแนน หรืออยู่ในระดับความพึงพอใจมากที่สุด |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5314 |
Appears in Collections: | Engineering and Industrial Technology |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
630920024.pdf | 2.98 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.