Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorManita SALAYen
dc.contributorมานิตา สาเหล้th
dc.contributor.advisorKingkarn Buranasinvattanakulen
dc.contributor.advisorกิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูลth
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2025-02-21T06:04:17Z-
dc.date.available2025-02-21T06:04:17Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued22/11/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5427-
dc.description.abstractThe purposes of this study were: 1) to compare the critical reading ability of Matthayomsuksa 6 students before and after using QUEST’s question method with gamification technique. 2) To examine the satisfaction of Matthayomsuksa 6 students towards the QUEST’s question method with gamification technique. The participants in this study were 30 Matthamyomsuksa 6 room 1 students at Wang Klai Kangwon School under Royal Patronage collected by cluster random sampling based on classes. This study was conducted in 8 lessons. The instruments in this study were: 1) critical reading organized by QUEST’s question method with gamification technique lesson plans. 2) Critical reading test. 3) The satisfaction survey of Matthayomsuksa 6 students towards QUEST’s question method with gamification technique. The statistics used in this study were: Mean (M), standard deviation (S.D.), and t-test dependent. The study found that           1) The critical reading ability of Matthayomsuksa 6 students after studying by QUEST’s question method with gamification technique was higher than before with statistical significance at .05 level.           2) The satisfaction of Matthayomsuksa 6 students towards QUEST’s question method with gamification technique was at the highest level.en
dc.description.abstract   การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชันหลังเรียนและก่อนเรียน และ2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ห้อง 1 โรงเรียนวังไกลกังวล ในพระบรมราชูปถัมภ์ จำนวน 30 คน ซึ่งได้มาจากวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม (Cluster Random Sampling) โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยสุ่ม ใช้ระยะเวลาในการวิจัยจำนวน 8 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน 2) แบบวัดความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ และ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติทดลอง t – test แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (Dependent Samples t-test)      ผลการวิจัยพบว่า      1. ความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชันหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05      2. ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน ในภาพรวมอยู่ในระดับพึงพอใจมากth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการอ่านวิเคราะห์th
dc.subjectการใช้คำถามแบบ QUESTth
dc.subjectเทคนิคเกมิฟิเคชันth
dc.subjectCritical Readingen
dc.subjectQUESTen
dc.subjectGamificationen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationTraining for teachers at basic levelsen
dc.titleTHE DEVELOPMENT OF CRITICAL READING ABILITY IN MATTHAYOMSUKSA 6 WITH QUEST'S QUESTION METHOD AND GAMIFICATION TECHNIQUEen
dc.titleการพัฒนาความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชันth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorKingkarn Buranasinvattanakulen
dc.contributor.coadvisorกิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูลth
dc.contributor.emailadvisorKie-49@hotmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorKie-49@hotmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineCurriculum and Instructionen
dc.description.degreedisciplineหลักสูตรและวิธีสอนth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
650620021.pdf7.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.