Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5427
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | Manita SALAY | en |
dc.contributor | มานิตา สาเหล้ | th |
dc.contributor.advisor | Kingkarn Buranasinvattanakul | en |
dc.contributor.advisor | กิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูล | th |
dc.contributor.other | Silpakorn University | en |
dc.date.accessioned | 2025-02-21T06:04:17Z | - |
dc.date.available | 2025-02-21T06:04:17Z | - |
dc.date.created | 2024 | |
dc.date.issued | 22/11/2024 | |
dc.identifier.uri | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5427 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this study were: 1) to compare the critical reading ability of Matthayomsuksa 6 students before and after using QUEST’s question method with gamification technique. 2) To examine the satisfaction of Matthayomsuksa 6 students towards the QUEST’s question method with gamification technique. The participants in this study were 30 Matthamyomsuksa 6 room 1 students at Wang Klai Kangwon School under Royal Patronage collected by cluster random sampling based on classes. This study was conducted in 8 lessons. The instruments in this study were: 1) critical reading organized by QUEST’s question method with gamification technique lesson plans. 2) Critical reading test. 3) The satisfaction survey of Matthayomsuksa 6 students towards QUEST’s question method with gamification technique. The statistics used in this study were: Mean (M), standard deviation (S.D.), and t-test dependent. The study found that 1) The critical reading ability of Matthayomsuksa 6 students after studying by QUEST’s question method with gamification technique was higher than before with statistical significance at .05 level. 2) The satisfaction of Matthayomsuksa 6 students towards QUEST’s question method with gamification technique was at the highest level. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชันหลังเรียนและก่อนเรียน และ2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน กลุ่มตัวอย่างในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ห้อง 1 โรงเรียนวังไกลกังวล ในพระบรมราชูปถัมภ์ จำนวน 30 คน ซึ่งได้มาจากวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม (Cluster Random Sampling) โดยใช้ห้องเรียนเป็นหน่วยสุ่ม ใช้ระยะเวลาในการวิจัยจำนวน 8 ชั่วโมง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้การอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน 2) แบบวัดความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ และ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUEST ร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน การวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติทดลอง t – test แบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (Dependent Samples t-test) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชันหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน ในภาพรวมอยู่ในระดับพึงพอใจมาก | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Silpakorn University | |
dc.rights | Silpakorn University | |
dc.subject | การอ่านวิเคราะห์ | th |
dc.subject | การใช้คำถามแบบ QUEST | th |
dc.subject | เทคนิคเกมิฟิเคชัน | th |
dc.subject | Critical Reading | en |
dc.subject | QUEST | en |
dc.subject | Gamification | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Education | en |
dc.subject.classification | Training for teachers at basic levels | en |
dc.title | THE DEVELOPMENT OF CRITICAL READING ABILITY IN MATTHAYOMSUKSA 6 WITH QUEST'S QUESTION METHOD AND GAMIFICATION TECHNIQUE | en |
dc.title | การพัฒนาความสามารถด้านการอ่านวิเคราะห์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โดยใช้คำถามแบบ QUESTร่วมกับเทคนิคเกมิฟิเคชัน | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Kingkarn Buranasinvattanakul | en |
dc.contributor.coadvisor | กิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูล | th |
dc.contributor.emailadvisor | Kie-49@hotmail.com | |
dc.contributor.emailcoadvisor | Kie-49@hotmail.com | |
dc.description.degreename | Master of Education (M.Ed.) | en |
dc.description.degreename | ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) | th |
dc.description.degreelevel | Master's Degree | en |
dc.description.degreelevel | ปริญญาโท | th |
dc.description.degreediscipline | Curriculum and Instruction | en |
dc.description.degreediscipline | หลักสูตรและวิธีสอน | th |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
650620021.pdf | 7.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.