Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5436
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRattiyakorn SONTHINENen
dc.contributorรัตติยากร สนธิเณรth
dc.contributor.advisorSakdipan Tonwimonraten
dc.contributor.advisorศักดิพันธ์ ตันวิมลรัตน์th
dc.contributor.otherSilpakorn Universityen
dc.date.accessioned2025-02-21T06:04:18Z-
dc.date.available2025-02-21T06:04:18Z-
dc.date.created2024
dc.date.issued22/11/2024
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/5436-
dc.description.abstractThis independent study aimed to determine 1) the organizational commitment of teachers in Banhanjamsaiwittaya 3 School and 2) the comparation of organizational commitment of teachers in in Banhanjamsaiwittaya 3 School as classified by gender, age, highest level of education, work experience and learning department. The population of this research were 128 teachers in Banhanjamsaiwittaya 3 School. The research instrument were an opinionnaire. The statistics used in data analysis were frequency percentages arithmetic mean (µ) and standard deviation (σ). The results found; 1. The organizational commitment of teachers in Banhanjamsaiwittaya 3 School, as whole and as individual were found at high level: ranking from the highest to the lowest by arithmetic means: normative commitment, affective commitment and continuance commitment. 2. The comparation of organizational commitment of teachers in Banhanjamsaiwittaya 3 School as classified by gender, age, highest level of education, work experience and learning department were difference.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) ความผูกพันต่อองค์กรของครูโรงเรียนบรรหารแจ่มใสวิทยา 3 2) ผลการเปรียบเทียบความผูกพันต่อองค์กรของครูโรงเรียนบรรหารแจ่มใสวิทยา 3 เมื่อจำแนกตามเพศ อายุ ระดับการศึกษาสูงสุด ประสบการณ์ในการทำงาน และกลุ่มสาระการเรียนรู้ ประชากร คือ ข้าราชการครู จำนวน 128 คน เครื่องมือที่ใช้ คือ แบบสอบถามแสดงความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ความถี่ ร้อยละ มัชฌิมเลขคณิต (µ) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (σ) ผลการวิจัยพบว่า 1. ความผูกพันต่อองค์กรของครูโรงเรียนบรรหารแจ่มใสวิทยา 3 โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมาก โดยเรียงลำดับค่ามัชฌิมเลขคณิตจากมากไปหาน้อย ได้แก่ ด้านบรรทัดฐาน ด้านจิตใจ ด้านการคงอยู่อย่างต่อเนื่อง 2. ผลการเปรียบเทียบความผูกพันต่อองค์กรของครูโรงเรียนบรรหารแจ่มใสวิทยา 3 ทั้งหมด 3 ด้าน ได้แก่ ด้านจิตใจ ด้านการคงอยู่อย่างต่อเนื่อง และด้านบรรทัดฐาน พบว่า เมื่อจำแนกตามเพศ อายุ ระดับการศึกษาสูงสุด ประสบการณ์ในการทำงาน และกลุ่มสาระการเรียนรู้มีความผูกพันต่อองค์กรแตกต่างกันth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectความผูกพันต่อองค์กรth
dc.subjectORGANIZATIONAL COMMITMENTen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.title   THE ORGANIZATION COMMITMENT OF TEACHERS IN BANHANJAMSAIWITTAYA 3 SCHOOLen
dc.titleความผูกพันต่อองค์กรของครูโรงเรียนบรรหารแจ่มใสวิทยา 3th
dc.typeIndependent Studyen
dc.typeการค้นคว้าอิสระth
dc.contributor.coadvisorSakdipan Tonwimonraten
dc.contributor.coadvisorศักดิพันธ์ ตันวิมลรัตน์th
dc.contributor.emailadvisorsakdipan55@gmail.com
dc.contributor.emailcoadvisorsakdipan55@gmail.com
dc.description.degreenameMaster of Education (M.Ed.)en
dc.description.degreenameศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)th
dc.description.degreelevelMaster's Degreeen
dc.description.degreelevelปริญญาโทth
dc.description.degreedisciplineEducational Administrationen
dc.description.degreedisciplineการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
650620085.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.