Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/746
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorอินนุพัฒน์, อภินันท์-
dc.contributor.authorInnupat, Apinan-
dc.date.accessioned2017-08-31T03:23:54Z-
dc.date.available2017-08-31T03:23:54Z-
dc.date.issued2559-01-08-
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/746-
dc.description54151323 ; สาขาวิชาการออกแบบนิเทศศิลป์ -- อภินันท์ อินนุพัฒน์en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์องค์ความรู้ทางด้านการออกแบบเลขนศิลป์ที่มีอิทธิพลต่อความเข้าใจบุคลิกภาพสินค้าและหาแนวทางในการใช้องค์ประกอบด้านการออกแบบเลขนศิลป์เพื่อการนำเสนอบุคลิกภาพสินค้าในสื่อสังคมออนไลน์ โดยใช้วิธีการรวบรวมกรณีศึกษาการออกแบบเลขนศิลป์ในสื่อสังคมออนไลน์ของแบรนด์โมเดอร์นฟอร์มเฟอร์นิเจอร์แล้วสร้างเครื่องมือเพื่อเก็บข้อมูลจากแบบสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญและผู้ใช้สินค้า รวมถึงผลการวิเคราะห์ที่ได้จากค่าเฉลี่ยจากระดับความพึงพอใจตามทฤษฎีของ J.L. Aaker 1997 มาวิเคราะห์โดยผลการวิจัยพบว่า 1. บุคลิกภาพสินค้าแบรนด์โมเดอร์นฟอร์มเฟอร์นิเจอร์ในสื่อสังคมออนไลน์ เป็นบุคลิกภาพผู้มีความสามารถ ลักษณะน่าเชื่อถือ และบุคลิกภาพหรูหรา ลักษณะมีระดับ และรองลงมาเป็นบุคลิกภาพน่าตื่นเต้น ลักษณะทันสมัย 2. การใช้ สี ภาพประกอบ พื้นผิวและโครงสีหรือความกลมกลืน เป็นองค์ประกอบด้านการออกแบบเลขนศิลป์ที่มีอิทธิพลต่อการสะท้อนบุคลิกภาพสินค้าที่สำคัญในสื่อสังคมออนไลน์ 3. การออกแบบเลขนศิลป์จะต้องใช้สีในประเภทสีโทนเย็น และให้ความสำคัญกับการใช้พื้นผิวและโครงสีหรือความกลมกลืน ลักษณะ Bright ภาพประกอบจะต้องเป็นภาพถ่าย The objectives of this research are to analyze the influence of visual communication design towards the understanding of brand personality and to develop visual strategies and solutions for better communication of brand personality in social media. Methodologies of this research are collecting case studies of visual communication design from Modernform furniture in order to design a data collection process for interviews of both experts and end-users, as well as to use the analysis given from satisfaction measurement tools from the theory of J.L. Aaker in 1997. The key findings of this research are as follows: 1. Brand personality of Modernform furniture in social media is perceived as the one with full capability, credibility, and luxurious style. The next attributes are pleasure and modern. 2. The way we use colors, illustrations, texture, mood and tone, harmony of graphic elements is essential in visual communication design which affects the perception of brand personality in social media. 3. In order to create visual communication design, emphasizes are placed on not only using cool colors, but also considering a balance and harmony of graphic elements, texture, and mood and tone. The tonality will be a bright tone with illustrations in pictures.en_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยศิลปากรen_US
dc.subjectเลขนศิลป์en_US
dc.subjectบุคลิกภาพสินค้าen_US
dc.subjectสื่อสังคมออนไลน์en_US
dc.subjectVISUAL COMMUNICATION DESIGNen_US
dc.subjectPRODUCT PERSONALITYen_US
dc.subjectSOCIAL MEDIAen_US
dc.titleเลขนศิลป์เพื่อการนำเสนอบุคลิกสินค้าในสื่อสังคมออนไลน์en_US
dc.title.alternativeVISUAL COMMUNICATION DESIGN FOR PRODUCT PERSONALITY REPRESENT IN SOCIAL MEDIAen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Decorative Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54151323 อภินันท์ อินนุพัฒน์.pdf10.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.