Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/178
Title: การมีส่วนร่วมในกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคมของพนักงาน บริษัท ยูนิลีเวอร์ ไทยโฮลดิ้ง จำกัด
Other Titles: EMPLOYEE UNILEVER THAI HOLDING COMPANY LIMITED
Authors: ประพันธ์พจน์, ณพัชร
PRAPANPOT, NAPAT
Keywords: นโยบาย
การรับรู้และทัศนคติ
กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม
POLICY
PERCEPTION AND ATTITUDE
ACTIVITY CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY
Issue Date: 19-Apr-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษานโยบายความรับผิดชอบต่อสังคม กิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม การรับรู้และทัศนคติเกี่ยวกับความรับผิดชอบต่อสังคม และการมีส่วนร่วมในกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม ของพนักงานบริษัท ยูนิลีเวอร์ ไทยโฮลดิ้ง จากัด โดยศึกษาจากเอกสาร เวปไซต์ และการสัมภาษณ์ เป็นเครื่องมือในการวิจัย กลุ่มผู้ให้ข้อมูล คือ พนักงานระดับผู้จัดการ พนักงานระดับหัวหน้างาน และพนักงานระดับปฏิบัติ นาข้อมูลมาวิเคราะห์ สรุปผลการศึกษาและนาเสนอผลในรูปแบบพรรณนา ผลการศึกษาพบว่า บริษัท ยูนิลีเวอร์ ไทยโฮลดิ้ง จากัด มีนโยบายความรับผิดชอบต่อสังคมที่ชัดเจนและทามาต่อเนื่องยาวนาน บริษัทจะโตไปพร้อมกับชุมชนโดยลดผลกระทบ สนับสนุนสุขภาพที่ดี มุ่งเน้นโภชนาการของเด็กๆ และครอบครัว มีรูปแบบกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม 4 ประเภท ได้แก่ การตลาดเพื่อมุ่งแก้ไขปัญหาสังคม การบริจาคเพื่อการกุศล การอาสาช่วยเหลือชุมชน และการประกอบธุรกิจอย่างรับผิดชอบต่อสังคม บริษัทได้สร้างการรับรู้สองช่องทางคือ การประชาสัมพันธ์ผ่านอีเมลล์ของพนักงาน และการประชาสัมพันธ์ทางบอร์ดประชาสัมพันธ์ต่างๆ พนักงานสามารถรับรู้ผ่านการประชาสัมพันธ์ทางอีเมลล์ของพนักงานมากที่สุด พนักงานระดับผู้จัดการและพนักงานระดับหัวหน้างานมีทัศนคติในเชิงบวกเกี่ยวกับกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม พนักงานระดับปฏิบัติการมีทัศนคติในเชิงลบเกี่ยวกับกิจกรรมความรับผิดชอบต่อสังคม พนักงานมีส่วนร่วม 3 กระบวนการ ได้แก่ การมีส่วนร่วมในการศึกษาชุมชน การมีส่วนร่วมในการวางแผน และการมีส่วนร่วมในการดาเนินงานพัฒนา This research aims to study the policy of social responsibility, social responsibility activities, perception and attitude about social responsibility and engaging in Corporate Social Responsibility activities of employees of Unilever Thai Holdings Company Limited that was studied from documents, website and interview which are tool for this research. The data is provided by Managers, Supervisors and operational staffs. Then, the data was analyzed, concluded and presented the results in depiction form. The research’s result found that Unilever Thai Holdings Company Limited has a policy of corporate social responsibility and continuously long lasting. The company will grow with the community to reduce the impact to social, supporting good health and focusing on nutrition for children and family. Unilever’s Social Responsibility has 4 types such as Marketing for resolving social problems, donations to charity, the volunteers to help the community and growing business along with social responsibility. The company has created channel of 2 ways communication which is communication through e-mail of employees and communication through the publicity boards. The most employees can be informed information through communication via e-mail. Managers and supervisors have a positive attitude about the activities of social responsibility but operational staffs have a negative attitude about the activities of social responsibility. The employees have participated in 3 processes such as participation in educational community, participation in planning and participation in the development.
Description: 54601307 ; สาขาวิชาการจัดการภาครัฐและภาคเอกชน -- ณพัชร ประพันธ์พจน์
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/178
Appears in Collections:Management Sciences



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.