Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2191
Title: ADMINISTRATOR'S LEADERSHIP TRAITS AND TEACHER'S JOY AT WORK IN THE SCHOOLS UNDER THE JURISDICTION OF SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 8.
คุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษากับความสุขในการทำงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8
Authors: Tipat TANSANG
ธิปัตย์ ทั่นเส้ง
MATTANA WANGTHANOMSAK
มัทนา วังถนอมศักดิ์
Silpakorn University. Education
Keywords: คุณลักษณะผู้นำของผู้บริหาร/ความสุขในการทำงานของครู
ADMINISTRATOR’S LEADERSHIP TRAITS / TEACHER’S JOY AT WORK
Issue Date:  2
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The purposes of this research were to find 1) Leadership traits of school administrators under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8, 2) Teacher’s Joy at Work under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8, 3) The relationship between leadership traits of school administrators and teacher’s joy at work under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8. The research sample were 48 schools under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8. The research instrument was a questionnaire concerning leadership traits of school administrators based on Northouse’s concept and teacher’s joy at work based on Manion’ s concept .The statistic used for data analysis were frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation and Pearson’s product moment correlation coefficient. The finding of this research were as the followings: 1. The leadership traits of school administrators under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8, collectively and individually, was at the highest level. 2. Teacher’s Joy at Work under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8, collectively and individually, was at the highest level. 3. The relationship between leadership traits of school administrators and teacher’s joy at work under the Jurisdiction of Secondary Educational Service Area Office 8 was found at .01 level of statistical significance.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทราบ 1) คุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8 2) ความสุขในการทำงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8 3) ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษากับความสุขในการทำงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ โรงเรียน สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8  จำนวน 48 โรงเรียน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถามเกี่ยวกับคุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษา ตามแนวคิดของนอร์ทเฮ้าส์ และความสุขในการทำงานของครู ตามแนวคิดของมาเนียน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1. คุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8 โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากที่สุด  2. ความสุขในการทำงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8 โดยภาพรวมและรายด้านอยู่ในระดับมากที่สุด  3. คุณลักษณะผู้นำของผู้บริหารสถานศึกษากับความสุขในการทำงานของครู สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 8  มีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01
Description: Master of Education (M.Ed.)
ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2191
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
56252357.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.