Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2730
Title: THE DEVELOPMENT OF CREATIVE PRODUCT DESIGN ABILITY BY PRODUCTIVITY-BASED LEARNING OF EIGHTH GRADE STUDENTS
การพัฒนาความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ด้วยวิธีการเรียนรู้เชิงผลิตภาพของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2
Authors: Rawiwan SUKCHAROEN
รวิวรรณ สุขเจริญ
SIRIWAN VANICHWATANAVORACHAI
ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย
Silpakorn University. Education
Keywords: การจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ
ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์
PRODUCTIVITY-BASED LEARNING
CREATIVE PRODUCT DESIGN ABILITY
Issue Date:  10
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The purposes of this pre-experimental research with the one-shot case study were 1) to study eighth grade students’ creative product design abilities development after the instruction with Productivity-Based Learning. 2) to study the students’ opinions towards the instruction with Productivity-Based Learning. The sample consisted of 32 eighth grade students from 2/2 class of Nimmanoradee school, Phasi Charoen, Bangkok Province by cluster-sampling. The research instruments used for gathering data were; lesson plans, evaluation from creative product design abilities and questionnaire on opinions towards the instruction with Productivity-Based Learning. The statistical analysis employed were mean (x̄) and standard deviation (S.D.). The research findings of study were: 1. The development of the eighth grade students’ creative product design abilities after the instruction with Productivity-Based Learning approach were good level. 2. The opinion of the eighth grade students’ towards the instruction with Productivity-Based Learning approach were high agreement level.
การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยก่อนทดลอง (Pre-Experimental Research) แบบ The One-Shot Case Study มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาความสามารถในการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ 2) เพื่อศึกษา ความคิดเห็นของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2/2 โรงเรียนวัดนิมมานรดี สำนักงานเขตภาษีเจริญ สังกัดกรุงเทพมหานคร ปีการศึกษา 2562 จำนวน 32 คน ที่ได้มาโดยวิธี การสุ่มตัวอย่างแบบกลุ่ม (Cluster-Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพรายวิชาการงานอาชีพ แบบประเมิน ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียน ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ค่าเฉลี่ย (x̄) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) ผลการวิจัย พบว่า 1. ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้ เชิงผลิตภาพอยู่ในระดับดี 2. ความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพโดยภาพรวม มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก
Description: Master of Education (M.Ed.)
ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2730
Appears in Collections:Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59253302.pdf6.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.