Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2730
Title: | THE DEVELOPMENT OF CREATIVE PRODUCT DESIGN ABILITY BY PRODUCTIVITY-BASED LEARNING OF EIGHTH GRADE STUDENTS การพัฒนาความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ด้วยวิธีการเรียนรู้เชิงผลิตภาพของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 |
Authors: | Rawiwan SUKCHAROEN รวิวรรณ สุขเจริญ SIRIWAN VANICHWATANAVORACHAI ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย Silpakorn University. Education |
Keywords: | การจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ PRODUCTIVITY-BASED LEARNING CREATIVE PRODUCT DESIGN ABILITY |
Issue Date: | 10 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | The purposes of this pre-experimental research with the one-shot case study were 1) to study eighth grade students’ creative product design abilities development after the instruction with Productivity-Based Learning. 2) to study the students’ opinions towards the instruction with Productivity-Based Learning.
The sample consisted of 32 eighth grade students from 2/2 class of Nimmanoradee school, Phasi Charoen, Bangkok Province by cluster-sampling. The research instruments used for gathering data were; lesson plans, evaluation from creative product design abilities and questionnaire on opinions towards the instruction with Productivity-Based Learning. The statistical analysis employed were mean (x̄) and standard deviation (S.D.).
The research findings of study were:
1. The development of the eighth grade students’ creative product design abilities after the instruction with Productivity-Based Learning approach were good level.
2. The opinion of the eighth grade students’ towards the instruction with Productivity-Based Learning approach were high agreement level. การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยก่อนทดลอง (Pre-Experimental Research) แบบ The One-Shot Case Study มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาความสามารถในการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ด้วยการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ 2) เพื่อศึกษา ความคิดเห็นของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2/2 โรงเรียนวัดนิมมานรดี สำนักงานเขตภาษีเจริญ สังกัดกรุงเทพมหานคร ปีการศึกษา 2562 จำนวน 32 คน ที่ได้มาโดยวิธี การสุ่มตัวอย่างแบบกลุ่ม (Cluster-Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพรายวิชาการงานอาชีพ แบบประเมิน ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ และแบบสอบถามความคิดเห็นของนักเรียน ระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ค่าเฉลี่ย (x̄) และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) ผลการวิจัย พบว่า 1. ความสามารถในการออกแบบผลิตภัณฑ์เชิงสร้างสรรค์ด้วยวิธีการจัดการเรียนรู้ เชิงผลิตภาพอยู่ในระดับดี 2. ความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้เชิงผลิตภาพโดยภาพรวม มีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก |
Description: | Master of Education (M.Ed.) ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2730 |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
59253302.pdf | 6.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.