Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2828
Title: The Canonical Correlation Analysis Between Service Marketing Mix and Domestic Economy for The Investment Decision in Long Term Equity Fund of Krungthai Bank Public Company Limited State Enterprise Employees
การวิเคราะห์สหสัมพันธ์คาโนนิคอลระหว่างส่วนประสมทางการตลาดบริการกับเศรษฐกิจภายในประเทศที่มีผลต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาวของพนักงานรัฐวิสาหกิจ บมจ.ธนาคารกรุงไทย
Authors: Nuch PRASERTPHOL
นุช ประเสริฐผล
PRASOPCHAI PASUNON
ประสพชัย พสุนนท์
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
เศรษฐกิจภายในประเทศ
สหสัมพันธ์คาโนนิคอล
กองทุนรวมหุ้นระยะยาว
SERVICE MARKETING MIX
DOMESTIC ECONOMY
CANONICAL CORRELATION
LONG TERM EQUITY FUND
Issue Date:  29
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This research aims to study the level of service marketing mix and domestic economy, including the canonical correlation between service marketing mix and domestic economy for the investment decision in Long Term Equity Fund (LTF) of Krungthai Bank public company limited state enterprise employees. The sample size in this research was 400 employees. The questionnaire was used as a tool to collect data and analyze data by frequency, percentage, mean, standard deviation, pearson correlation and canonical correlation analysis. The results of the study found that 1) The level of service marketing mix for the investment decision in Long Term Equity Fund, the overall were rated at the high level. 2) The level of domestic economy for the investment decision in Long Term Equity Fund, the overall were rated at the high level. 3) Analyzing the canonical correlation service marketing mix was related to domestic economy for the investment decision in Long Term Equity Fund (LTF) and the canonical correlation coefficient was 0.737. The factors loading of service marketing mix were between 0.432 - 0.861  and the factors loading of domestic economy were between 0.373 - 0.828.  
การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงระดับส่วนประสมทางการตลาดบริการและเศรษฐกิจภายในประเทศรวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างส่วนประสมทางการตลาดบริการกับเศรษฐกิจภายในประเทศที่มีต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาวของพนักงาน บมจ.ธนาคารกรุงไทย กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ พนักงาน บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำนวนทั้งหมด 400 คน ผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ  ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และค่าสหสัมพันธ์คาโนนิคอล  ผลการวิจัย พบว่า 1) ระดับของส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีต่อการลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว ของพนักงานบมจ.ธนาคารกรุงไทย เมื่อพิจารณาระดับความเห็นแล้ว พบว่า โดยรวมอยู่ในระดับมาก  2) ระดับของปัจจัยเศรษฐกิจภายในประเทศที่มีต่อการลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาว เมื่อพิจารณาระดับความเห็นแล้วพบว่า โดยรวมอยู่ในระดับมาก 3) ผลการวิเคราะห์สหสัมพันธ์คาโนนิคอลระหว่างส่วนประสมทางการตลาดบริการและเศรษฐกิจภายในประเทศที่มีต่อการตัดสินใจลงทุนในกองทุนรวมหุ้นระยะยาวของพนักงานรัฐวิสาหกิจบมจ.ธนาคารกรุงไทย พบว่าตัวแปรคาโนนิคอลของส่วนประสมทางการตลาดบริการกับเศรษฐกิจภายในประเทศ มีความสัมพันธ์กัน โดยมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์คาโนนิคอล (Rc) เท่ากับ 0.737 โดยค่าน้ำหนักคาโนนิคอลของชุดตัวแปรส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีค่าอยู่ระหว่าง 0.432 - 0.861 และค่าน้ำหนักคาโนนิคอลของชุดตัวแปรเศรษฐกิจภายในประเทศ มีค่าอยู่ระหว่าง 0.373 - 0.828
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2828
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59602349.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.