Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2845
Title: | MARKETING MIX FACTORS AFFECTING THE GOVERNMENT SAVINGS BANK’S CUSTOMER DECISION IN USING CREDIT CARD BANGLEN BRANCH NAKHON PATHOM ส่วนประสมทางการตลาดที่ส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน สาขาบางเลน จังหวัดนครปฐม |
Authors: | Nachwicha SAMBOONTIANG ณัชวิชา สามบุญเที่ยง Kreagrit Ampavat เกริกฤทธิ์ อัมพะวัต Silpakorn University. Management Sciences |
Keywords: | บัตรเครดิตธนาคารออมสิน การตัดสินใจ ส่วนประสมทางการตลาด Government Savings Bank Credit Card Decision Making Marketing Mix |
Issue Date: | 12 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | This study aimed to examine Government Savings Bank customers’ demographics and marketing mix factors affecting their decision in using credit card. Data was collected using questionnaire to the customers of Banglen Branch in Nakhon Pathom (n = 400). Then data was analyzed using frequency, percentage, mean and standard deviation. Hypotheses were tested by t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression. It was found that the majority of the respondents were female. The majority of the respondents’ age are between 31-40 years old with bachelor's degree education and are civil servants or state enterprise employees. The hypothesis testing found that customers with difference gender, age and occupation had difference decision in using credit card. Meanwhile marketing mix effected respondents’ decision in using credit card are product, process and physical environment. การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดและการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยคือลูกค้าธนาคารออมสินสาขาบางเลน จังหวัดนครปฐมจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติการทดสอบแบบ t-test แบบสถิติความแปรปรวนทางเดียว (One – Way ANOVA) และสถิติการถดถอยพหุคุณ (Multiple Regression) พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 31 - 40 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพข้าราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า เพศ อายุ และอาชีพที่แตกต่างกันของลูกค้ามีผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสินที่แตกต่างกัน ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการตัดสินใจใช้บัตรเครดิตของลูกค้าธนาคารออมสิน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ กระบวนการและลักษณะทางกายภาพ |
Description: | Master of Business Administration (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/2845 |
Appears in Collections: | Management Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60602316.pdf | 2.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.