Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3609
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorThamonwan SOMPONGen
dc.contributorธมลวรรณ สมพงศ์th
dc.contributor.advisorPRACHUAB KLOMJITen
dc.contributor.advisorประจวบ กล่อมจิตรth
dc.contributor.otherSilpakorn University. Engineering and Industrial Technologyen
dc.date.accessioned2022-02-01T05:07:31Z-
dc.date.available2022-02-01T05:07:31Z-
dc.date.issued26/11/2021
dc.identifier.urihttp://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3609-
dc.descriptionMaster of Engineering (M.Eng.)en
dc.descriptionวิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (วศ.ม)th
dc.description.abstractThe objective of this research was to study the composition and influence of factors affecting consumers' decision to shop online in Nakhon Pathom Province. It is a quantitative research. The questionnaire was used as a tool for collecting data from a sample of 400 consumers who used to shop online living in Nakhon Pathom province. The study was conducted on Online Marketing Mix Factors (6Ps), The Technology Acceptance Model (TAM), Trust, Perceived Risk, Quality of Electronic Commerce Services (ES-QUAL & E-RECS-QUAL), a total of 84 variables. Were able to perform a factor analysis of 8 factors, namely Communication, Comfort, Security, Trust, Product, Efficiency, Promotion and Price. Analysis with the Multiple Linear Regression, the statistical significance was determined at the 0.05 level. The results showed that Factors affecting consumers' decision to shop online in Nakhon Pathom province with statistical significance. There were a total of 8 factors, ranked from the coefficient of regression the most: Comfort (Beta = 0.518), Communication (Beta = 0.412), Security (Beta = 0.361), Trust (Beta = 0.309) Efficiency (Beta = 0.302), Product (Beta = 0.255), Price (Beta = 0.190), and Promotion (Beta = 0.155) were statistically significant.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาองค์ประกอบของปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าทางออนไลน์ และเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าทางออนไลน์ของผู้บริโภคในจังหวัดนครปฐม เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือสำหรับเก็บรวบรวมข้อมูลทำการสำรวจกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้าทางออนไลน์ที่อาศัยอยู่ในจังหวัดนครปฐม จำนวน 400 คน ทำการศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ (6Ps), การยอมรับเทคโนโลยี (TAM), ความไว้วางใจ (Trust), การรับรู้ความเสี่ยง (Perceived Risk), คุณภาพการให้บริการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ (E-S-QUAL & E-RECS-QUAL) รวมจำนวนทั้งสิ้น 84 ตัวแปร ทำการวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) ได้จำนวน 8 ปัจจัย ได้แก่ การติดต่อสื่อสาร (Communication), ความสะดวกสบาย (Comfort), ความปลอดภัย (Security), ความไว้วางใจ (Trust), ผลิตภัณฑ์ (Product) ประสิทธิภาพ (Efficiency) การส่งเสริมการขาย (Promotion) และราคา (Price) และทำการวิเคราะห์การถดถอยเชิงเส้นพหุคูณ กำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าทางออนไลน์ของผู้บริโภคในจังหวัดนครปฐมอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ มีจำนวน 8 ปัจจัย โดยเรียงลำดับจากค่าสัมประสิทธิ์ของการถดถอยมากที่สุด ได้แก่ ความสะดวกสบาย (Beta = 0.518) รองลงมาคือ การติดต่อสื่อสาร (Beta = 0.412) ความปลอดภัย (Beta = 0.361) ความไว้วางใจ (Beta = 0.309) ประสิทธิภาพ (Beta = 0.302) ผลิตภัณฑ์ (Beta = 0.255) ราคา (Beta = 0.190) และการส่งเสริมการขาย (Beta = 0.155) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติth
dc.language.isoth
dc.publisherSilpakorn University
dc.rightsSilpakorn University
dc.subjectการซื้อสินค้าออนไลน์th
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectการวิเคราะห์องค์ประกอบth
dc.subjectOnline Shoppingen
dc.subjectPurchasing Decisionen
dc.subjectFactor Analysisen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleThe Study of Factors Affecting Buying Decisions about Shopping Online of Consumers in Nakhon Pathom Provinceen
dc.titleการศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าทางออนไลน์ของผู้บริโภคในจังหวัดนครปฐมth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Engineering and Industrial Technology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
620920042.pdf6.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.