Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/370
Title: รูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจการผลิตและจัดจำหน่าย กางเกงชั้นในชายของบริษัท เอส.เซ้นท์ (ไทยแลนด์) จำกัด
Other Titles: THE PATTERN AND BUSINESS STRATEGY PRODUCTION AND DISTRIBUTION OF MEN’S UNDERWEAR OF S. SENT (THAILAND) COMPANY LIMITED
Authors: คงคาเขตร, ขวัญนา
Kongkakate, Kwanna
Keywords: รูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจ
การผลิตและจำหน่าย
กางเกงชั้นในชาย
PATTERN AND BUSINESS STRATEGY
PRODUCTION AND DISTRIBUTION
MEN’S UNDERWEAR
Issue Date: 28-Jul-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบและกลยุทธ์การดำเนินธุรกิจการผลิตและจัดจำหน่าย กางเกงชั้นใน และเพื่อศึกษาถึงปัญหาและอุปสรรคในการดำเนินธุรกิจการผลิตและจัดจำหน่าย กางเกงชั้นในชาย ของบริษัท เอส.เซ้นท์ (ไทยแลนด์) จำกัด ใช้รูปแบบพรรณนาวิเคราะห์ในการวิเคราะห์เนื้อหา โดยผู้วิจัยเก็บข้อมูลภาคสนามด้วยการสัมภาษณ์แบบเจาะลึก ผู้ให้ข้อมูลหลัก ได้แก่ ประชากรที่เกี่ยวข้องและสามารถให้ข้อมูลที่สำคัญในการตอบโจทย์วัตถุประสงค์ในการวิจัย ประกอบด้วย ประธานบริษัท กรรมการบริษัท ผู้จัดการบริษัท พนักงานบริษัท เพื่อสัมภาษณ์แบบเจาะลึก (In-depth Interview) รวมทั้งสิ้น 3 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูลคือ เครื่องบันทึกภาพและบันทึกเสียง ผู้จดบันทึก และแนวคำถามการสัมภาษณ์ปลายเปิด ผู้วิจัยใช้วิธีการพรรณนาวิเคราะห์เพื่อนำมาวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้มาจากการสัมภาษณ์จากกลุ่มผู้ให้ข้อมูลและค้นคว้าเนื้อหาจากเอกสารที่เกี่ยวข้อง ลการศึกษาพบว่า บริษัทมีรูปแบบการดำเนินธุรกิจรูปแบบในการดำเนินธุรกิจของบริษัทมีรูปแบบการดำเนินธุรกิจขนาดเล็กถึงขนาดกลาง เป็นบริษัทจำกัดและเจ้าของกิจการคนเดียว รูปแบบการผลิตที่เน้นการผลิตแบรนด์ของตนเอง และผลิตภายใต้แบรนด์อื่น ๆ รูปแบบการจำหน่ายแบบค้าส่งตามศูนย์การค้าที่สำคัญ กลยุทธ์การดำเนินธุรกิจการผลิตและจำหน่ายกางเกงชั้นในชาย ของบริษัท เอส.เซ้นท์ (ไทยแลนด์) จำกัด ใช้กลยุทธ์ ประกอบด้วย กลยุทธ์ระดับองค์การ ได้แก่ กลยุทธ์การเจริญเติบโตจากการพัฒนาผลิตภัณฑ์อย่างต่อเนื่อง กลยุทธ์การเจริญเติบโตเปิดตลาดเพิ่มกลยุทธ์การวิจัยและพัฒนาคุณภาพสินค้า กลยุทธ์ระดับธุรกิจ ประกอบด้วย กลยุทธ์ในการมุ่งเน้นผลิตภัณฑ์เฉพาะ กลยุทธ์การสร้างความแตกต่างของผลิตภัณฑ์ และกลยุทธ์ระดับหน้าที่ ประกอบด้วย กลยุทธ์ตลาดเป้าหมาย (STP Strategy) กลยุทธ์ด้งกล่าวเน้นกลุ่มตลาดเป้าหมายที่หลากหลายได้แก่ กลุ่มตลาดเป้าหมาย Business to Business (B2B) กลุ่มตลาดเป้าหมาย Business to Customer (B2C) และกลยุทธ์ส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และการส่งเสริมการขาย This research is qualitative research, the objective was to study the pattern and business strategy production and distribution of men’s underwear and to study the problems in the business of production and distribution of men’s underwear of S. Sent (Thailand) Company Limited. The data then were analyzed using descriptive analysis by content analysis. In-depth interviews were utilized to collect the data. The main data included demographics, relevant and can provide critical information to meet the purposes of research include of the board and managing total of 5 for sampling. The instrument of this research using video camera, record audio notes, and the open-ended interview questions. The researchers used a descriptive analysis to analyze the data obtained from interviews and information from the research content of the literature review. The finding found that the company has pattern a business model to a small to medium sized businesses. The company and owner alone, production form focused on the production of its own brand products and branded for other, forms of distribution according to the shopping center. Business strategy, production and distribution of men’s underwear of S. St. (Thailand) Co., ltd strategies include corporate strategy by growth strategic from product development to grow steadily, market growth strategy by research and development, increase product quality. Business strategy includes a strategy to focus on a particular product and product differentiates strategies. Functional strategy include marketing strategy and strategic goals (STP Strategy), the strategy focuses on target markets that are group marketing Business to Business (B2B), market segments targeted business to customer (B2C) and strategy of marketing mix including product, price, place and promotion strategy.
Description: 57602703 ; หลักสูตรบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต -- ขวัญนา คงคาเขตร
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/370
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ขวัญนา.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.