Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3970
Title: Financial knowledge financial motivation and financial attitude affecting to financial behavior and saving pattern and investment pattern in the situation Covid-19 crisis case study : exclusive customers of bank B plc., district NakhonPathom1
ความรู้ทางการเงิน แรงจูงใจทางการเงิน และทัศนคติทางการเงิน ส่งผลต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินและการเลือกรูปแบบการออมและการลงทุน ในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 กรณีศึกษา : ลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟ ธนาคาร B จำกัด (มหาชน) เขตนครปฐม1
Authors: Chanthada KRITLERTKUL
ชาญธาดา กฤชเลิศกุล
TANINRAT RATTANAPONGPINYO
ธนินท์รัฐ รัตนพงศ์ภิญโญ
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: ความรู้ทางการเงิน
แรงจูงใจทางการเงิน
ทัศนคติทางการเงิน
พฤติกรรมการวางแผนทางการเงิน
รูปแบบการออมและการลงทุน
ลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟ
Financial Knowledge
Financial Motivation
Financial Attitude
Financial Behavior
Saving pattern and Investment pattern
Exclusive customers
Issue Date:  1
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This Article aimed to study (1) To study the financial knowledge affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis (2) To study the financial motivation affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis (3) To study the financial attitude affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis (4) To study the relationship between financial behavior and saving pattern and investment Pattern of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis. The quantitative research instrument was a questionnaire. The sample was exclusive customers total amount 300 person (9 Branches). They was selected by simple random sampling. The data were then statistically analyzed by average, percentile, standard deviation. Test the hypothesis by multiple regression analysis and Pearson Correlation. The research results found that level of financial knowledge positive affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis. The level of financial motivation positive affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis. The level of financial attitude positive affecting to financial behavior of exclusive customers on the Situation Covid-19 crisis. Finally, financial behavior relationship with saving pattern and investment Pattern of exclusive customers on the Situation Covid-19.
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ (1) เพื่อศึกษาความรู้ทางการเงินที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 (2) เพื่อศึกษาแรงจูงใจทางการเงินที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 (3) เพื่อศึกษาทัศนคติทางการเงินที่ส่งผลต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 และ(4) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์กันระหว่างพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินกับรูปแบบการออมและการลงทุนของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 รูปแบบการวิจัยเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล กลุ่มตัวอย่าง คือ ลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟธนาคาร B จำกัด (มหาชน) ในจังหวัดนครปฐม เขต 1  จำนวน 300 คน (9 สาขา) ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน รวมทั้งทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์ถดถอยแบบพหคูณ และสหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า (1) ความรู้ทางการเงินส่งผลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 (2) แรงจูงใจทางการเงินส่งผลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19(3) ทัศนคติทางการเงินส่งผลเชิงบวกต่อพฤติกรรมการวางแผนทางการเงินของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19 และ(4) พฤติกรรมการวางแผนทางการเงินมีความสัมพันธ์กับรูปแบบการออมและการลงทุนของลูกค้าเอ็กซ์คลูซีฟในสถานการณ์วิกฤติโควิด-19
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3970
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220025.pdf3.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.