Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4206
Title: CAUSAL RELATIONSHIP FACTORS AFFECTING BUALUANG MBANKIMG USING OF SMALL ENTREPRENEUR IN MUANG DISTRICT, NAKHON PATHOM
โมเดลความสัมพันธ์เชิงสาเหตุของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้บริการแอปพลิเคชั่นบัวหลวง เอ็มแบงก์กิ้ง ของผู้ประกอบการรายย่อย ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดนครปฐม
Authors: Rakaya JUNLAWAKANANON
เรขญา จุลวรรคนานนท์
PRAPON PREMTHONGSUK
ประพล เปรมทองสุข
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: การรับรู้ประโยชน์ในการใช้
การรับรู้ความง่ายในการใช้
การรับรู้ความเสี่ยงในการใช้
ทัศนคติ
การใช้บริการ
Perceived usefulness
Perceived ease of use
Perceived risk to use
Attitude
Actual to use
Issue Date:  25
Publisher: Silpakorn University
Abstract: This Article aimed to study (1) perceived usefulness, perceived ease of use, perceived risk to use, attitude and actual to use (2) influence of perceived usefulness, perceived ease of use and perceived risk to use affecting attitude and (3) influence of attitude affecting actual to use. The research model is quantitative research. Use the concept of technology acceptance model perceived risk to use as a research framework. Research area is Nakhon Pathom Province. The sample was 300 small entrepreneurs, use a quota selection method. The total reliability value was 0.908. The study of the relationship between the variables found that all the variables were related and no problem Multicollinearity. The research tools were questionnaires. Analysis data by frequency, percentage, mean, standard deviation, and structural equation modeling. The research results were found as follows; sample group mostly women, age between 31-40 years old, marital status, bachelor's degree, average monthly income is 15,001-25,000 baht (1) level of perceived usefulness, perceived ease of use, perceived risk to use, attitude at a high level and actual to use at moderate level (2) perceived usefulness, perceived ease of use and perceived risk to use influential to attitude and (3) attitude influential to actual to use. Findings were guidelines for the development of mobile banking applications To meet the needs and satisfaction of the customers as much as possible.
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) ระดับการรับรู้ประโยชน์ในการใช้ การรับรู้ความง่ายในการใช้ การรับรู้ความเสี่ยงในการใช้  ทัศนคติ และการใช้บริการ 2) อิทธิพลของการรับรู้ความง่ายในการใช้ การรับรู้ประโยชน์ในการใช้ และการรับรู้ความเสี่ยงในการใช้ ที่มีต่อทัศนคติ และ3) อิทธิพลของทัศนคติที่มีต่อการใช้บริการ รูปแบบการวิจัยเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แนวคิดเกี่ยวกับการยอมรับเทคโนโลยีสารสนเทศ และการรับรู้ความเสี่ยงในการใช้ เป็นกรอบการวิจัย พื้นที่วิจัย คือ จังหวัดนครปฐม กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ประกอบการรายย่อย จำนวน 300 คน ใช้วิธีคัดเลือกแบบโควตา เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบสอบถาม ค่าความเชื่อมั่นทั้งฉบับ มีค่าเท่ากับ 0.908 การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร พบว่า ตัวแปรทุกตัวมีความสัมพันธ์กัน และไม่เกิดปัญหา Multicollinearity วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์โมเดลสมการโครงสร้าง ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มตัวอย่าง ส่วนใหญ่เป็นผู้หญิง มีอายุระหว่าง 31-40 ปี มีสถานภาพสมรส มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท 1) ระดับความคิดเห็นของการรับรู้ประโยชน์ในการใช้ การรับรู้ความง่ายในการใช้ การรับรู้ความเสี่ยงในการใช้  ทัศนคติ อยู่ในระดับมาก และการใช้บริการ อยู่ในระดับปานกลาง 2) การรับรู้ความง่ายในการใช้ การรับรู้ประโยชน์ในการใช้ และการรับรู้ความเสี่ยงในการใช้ มีอิทธิพลต่อทัศนคติ และ3) ทัศนคติมีอิทธิพลต่อการใช้บริการ ข้อค้นพบ แนวทางในการพัฒนาการให้บริการแอพพลิเคชั่นเกี่ยวกับโมบายแบงก์กิ้ง เพื่อตอบสนองความต้องการและความพึงพอใจของกลุ่มลูกค้าได้มากที่สุด
Description: Master of Business Administration (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4206
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621220042.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.