Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4264
Title: | Charismatic Leadership of Private School Administrators ภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชน |
Authors: | Pravit MANPAN ประวิทย์ มั่นปาน Sangaun Inrak สงวน อินทร์รักษ์ Silpakorn University Sangaun Inrak สงวน อินทร์รักษ์ san_inrak@hotmail.com san_inrak@hotmail.com |
Keywords: | ภาวะผู้นำเชิงบารมี โรงเรียนเอกชน ผู้บริหารโรงเรียนเอกชน CHARISMATIC LEADERSHIP PRIVATE SCHOOL ADMINISTRATORS |
Issue Date: | 4 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | The purpose of this research was to identify the charismatic leadership of private school administrators by applying the Ethnographic Delphi Future Research (EDFR) technique. The research used purposive sampling for selecting 17 experts. The instruments for collecting the data were unstructured interviews and opinionnaires. The statistics used for data analysis were median, mode, interquartile range and content analysis.
The results revealed that: The charismatic leadership of private school administrators consisted of 7 aspects 1) being a good and reliable role model, 2) Having a clear vision, 3) Good and effective communication, 4) The ability to control, monitor, evaluate and follow up 5) The ability to deliver Initiate and develop and demonstrate confidence in teachers and staff, 6) Digital and technological capabilities, and 7) building a school identity. การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อทราบภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชน ด้วยกระบวนการวิจัยเชิงอนาคตแบบ EDFR ผู้ให้ข้อมูลเป็นผู้เชี่ยวชาญ จำนวน 17 คน โดยการใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ แบบสัมภาษณ์แบบไม่มีโครงสร้างและแบบสอบถามความคิดเห็น สถิติที่ใช้ในการวิจัย คือ มัธยฐาน ฐานนิยม พิสัยระหว่างควอไทล์ และการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า ภาวะผู้นำเชิงบารมีของผู้บริหารโรงเรียนเอกชน ประกอบด้วย 7 ด้าน คือ 1) การเป็นแบบอย่างที่ดีและมีความน่าเชื่อถือ 2) การมีวิสัยทัศน์ที่มีความชัดเจน 3) การสื่อสารที่ดีและมีประสิทธิภาพ 4) มีความสามารถในการควบคุม ตรวจสอบ ประเมินและติดตาม 5) มีความสามารถในการส่งเสริมและพัฒนาและแสดงออกถึงความเชื่อมั่นในตัวครูและบุคลากร 6) มีความสามารถด้านดิจิตอลและเทคโนโลยี และ 7) การสร้างอัตลักษณ์ของโรงเรียน |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4264 |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60252916.pdf | 4.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.