Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4898
Title: STRATEGY TO DEVELOP BUSINESS OF THE ELDERLY MUSIC SCHOOL IN BANGKOK
กลยุทธ์การพัฒนาธุรกิจโรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สูงอายุ ในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร
Authors: Bhawaran RATANACHAN
ภวรัญชน์ รัตนจันทร์
EK-KARACH CHAROENNIT
เอกราช เจริญนิตย์
Silpakorn University
EK-KARACH CHAROENNIT
เอกราช เจริญนิตย์
Ekguitar@gmail.com
Ekguitar@gmail.com
Keywords: โรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สูงอายุ
สังคมสูงอายุ
ผู้สูงอายุ
ผู้ดูแลผู้สูงอายุ
Elderly Music School
Aging Society
Elderly
Elderly Carer
Issue Date:  12
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The objective of this research is to study the problems and obstacles encountered by the music school business that has elderly service in Bangkok and to study the behavior and educational needs of the elderly that affect the decision to attend the music school service for the elderly. In order to use the results to analyze and define as a strategy to develop business of The Elderly Music School in Bangkok. This research is a mixed method research. Quanlitative data was collected from in-depth data of 3 key respondents. Quantitative data was collected from a viewer of 400 key respondents. The data analysis and statistical consist of frequencies distribution, percentage, mean, standard deviation and factor analysis.       From the results, therefore can created The Strategy to develop business of The Elderly Music School in Bangkok. The Strategy is “BWR” B (Best Service) is comprehensive service process fully effective. W (Wonder Learning) is happy learning. R (Real Loyalty) is building loyalty from within.
การศึกษาวิจัยในหัวข้อนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัญหาและอุปสรรที่พบจากการดำเนินธุรกิจโรงเรียนดนตรีที่มีผู้สูงอายุเข้ารับบริการในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาพฤติกรรมความต้องการด้านการเรียนของผู้สูงอายุที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการโรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สูงอายุ เพื่อนำผลที่ได้มาวิเคราะห์และนำมากำหนดเป็นกลยุทธ์การพัฒนาธุรกิจโรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สูงอายุในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร เป็นการวิจัยแบบผสมผสานซึ่งได้มาจากการเก็บข้อมูลเชิงลึกโดยการสัมภาษณ์ผู้เชี่ยวชาญจำนวนทั้งหมด 3 ท่าน และทำการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยวิธีการแจกแบบสอบถามให้กับผู้สูงอายุและผู้ดูแลผู้สูงอายุที่มีอำนาจในการตัดสินใจเข้ารับบริการแทนผู้สูงอายุ ในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ราย และนำมาผลที่ได้มาวิเคราะห์โดยใช้วิธีการแจกแจงความถี่ (Frequencies Distribution) ค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation)และทำการวิเคราะห์ข้อมูลปัจจัยของผู้สูงอายุและผู้ดูแลผู้สูงอายุในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเข้ารับบริการโรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สงอายุด้วยสถิติการวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) จากผลการวิจัยที่กล่าวมาข้างต้นนั้นได้นำมาสร้างเป็นกลยุทธ์การพัฒนาธุรกิจโรงเรียนดนตรีเพื่อผู้สูงอายุ ในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร คือ กลยุทธ์ “BWR” ประกอบไปด้วย B (Best Service) หมายถึง กระบวนการบริการครบวงจรอย่างเต็มประสิทธิภาพ W (Wonder Learning) หมายถึง การเรียนอย่างมีความสุข และ R (Real Loyalty) หมายถึง การสร้างความภักดีจากภายใน
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4898
Appears in Collections:Music

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
60701319.pdf3.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.