Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/526
Title: การสื่อสารการตลาดที่สัมพันธ์ต่อภาพลักษณ์องค์กร ของธนาคารกสิกรไทย สาขาชะอำ อำเภอชะอำ จังหวัดเพชรบุรี
Other Titles: MARKETING COMMUNICATION TO RELATED OF CORPORATE IMAGE OF KASIKORN BANK CHA-AM BRANCH, CHA-AM DISTRICT, PHETCHABURI PROVINCE
Authors: ศิริโสภณกิจสกูล, ฉัตรชนก
Sirisoponkitsakool, Chatchanok
Keywords: การสื่อสารการตลาด
ภาพลักษณ์องค์กร
MARKETING COMMUNICATIONS
CORPORATE IMAGE
Issue Date: 8-Jan-2559
Publisher: มหาวิทยาลัยศิลปากร
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาภาพลักษณ์องค์กรจำแนกตามลักษณะข้อมูลพื้นฐานส่วนบุคคล และเพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดที่สัมพันธ์ต่อภาพลักษณ์องค์กรของธนาคารกสิกรไทยสาขาชะอำ อำเภอชะอำ จังหวัดเพชรบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือลูกค้าที่มาใช้บริการและทำธุรกรรมทางการเงินกับธนาคาร จำนวน 394 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติค่าสถิติค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ t-test, ANOVA (F-test) และค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ลูกค้าที่มาใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุช่วง 36-45 ปี มีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือนเฉลี่ย 15,001-25,000 บาท และส่วนใหญ่มีสถานภาพการสมรสเป็นโสด ระดับการสื่อการตลาดมีการรับรู้โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยด้านการประชาสัมพันธ์ มีค่าเฉลี่ยสูงสุด อยู่ในระดับมาก และระดับภาพลักษณ์องค์กรมีการรับรู้โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง โดยด้านเครื่องมือเครื่องใช้หรืออุปกรณ์สำนักงาน มีค่าเฉลี่ยสูงสุด อยู่ในระดับมาก ลูกค้าที่มีพื้นฐานส่วนบุคคลแตกต่างกัน มีการรับรู้ภาพลักษณ์องค์กรในด้านภาพรวม และด้านต่างๆ ไม่แตกต่างกัน และพบว่า การสื่อสารการตลาดมีความสัมพันธ์ต่อภาพลักษณ์องค์กรของธนาคารกสิกรไทยสาขาชะอำ อำเภอชะอำ จังหวัดเพชรบุรี โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน และมีค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ เท่ากับ 0.406 คืออยู่ในระดับปานกลาง ข้อเสนอแนะจากการวิจัยคือ ผู้บริหารและเจ้าหน้าที่ ควรนำความเห็นด้านภาพลักษณ์ที่ได้รับจากลูกค้า และผู้มีส่วนเกี่ยวข้อง มาพิจารณา และดำเนินการแก้ไขอย่างเหมาะสม เพื่อการปรับปรุงประสิทธิภาพการให้บริการในอนาคต The purpose of this research were 1) to study compare the level of the corporate image by clients, according to individual factors and 2) to study the communications of marketing related to corporate image Kasikornbank Cha-am Branch Cha-am District Phetchaburi Province. The sample sizes were 394 customers who used the service and financial transactions with the bank. The research instrument was questionnaire. The research data was statistically analyzed by percent should mean, standard deviation and Hypothesis testing by t-test, ANOVA (F-test) and Pearson’s Correlation Coefficient. The research results were as follows: most customers are 1) Female 2) Age during 36-45 years old 3) Bachelor degree 4) Private employees 5) The average income per month 15,001-25,000 baht and most marital status as single. The marketing communications level has been recognized by inclusion in high level. The average was public relations by inclusion has the highest average at a high level and was recognition of corporate by inclusion in the medium level. Considering the appliances or office equipment has the highest average at a high level. Customers, of Kasikornbank Cha-am Branch Cha-am District Phetchaburi Province, who have different personal basis information. There were not different recognition of overall level. The corporate image and marketing communications had related in the same direction and correlation coefficient were 0.406 in the medium level. Recommendation from this research. The executive and all the officers should take the customers opinion to improve and develop our service for being efficiency better in the near future.
Description: 54601321 ; สาขาวิชาการจัดการภาครัฐและภาคเอกชน -- ฉัตรชนก ศิริโสภณกิจสกูล
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/526
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
54601321 ฉัตรชนก ศิริโสภณกิจสกูล.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.