Please use this identifier to cite or link to this item: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3431
Title: THE PROBLEMS AND GUIDLINES FOR DEVELOPING CREDIT CARD USAGE OF FARMER OF BANK FOR AGRICULTURE AND AGRICULTURE CO-OPERATIVE(BAAC), NAKHON PATHOM RAJABHAT BRANCH
สภาพปัญหาและแนวทางการพัฒนาการใช้บัตรสินเชื่อเกษตรกรของธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร สาขาราชภัฏนครปฐม 
Authors: Rewat SOONTHORNSAKSAKUL
เรวัติ สุนทรศักดิ์สกุล
Pitak Siriwong
พิทักษ์ ศิริวงศ์
Silpakorn University. Management Sciences
Keywords: บัตรสินเชื่อเกษตรกร
บัตรสินเชื่อ
บัตรสินเชื่อชาวนา
บัตรเครดิตชาวนา
บัตรเครดิต ธ.ก.ส.
BAAC
farmer credit card
baac
Issue Date:  26
Publisher: Silpakorn University
Abstract: The purposes of this research were to study the behaviors, problems, and development guidelines for using credit cards in famers of the Bank for Agriculture and Agricultural Co-Operative (BAAC), Nakhon Pathom Rajabhat branch, Nakhon Pathom province. The in - depth interview was used with the executive, officers, and a questionnaire was used to collect quantitative data from customer. Then the data were summarized the results to suggest the development guidelines concerning the use of farmer' s credit cards. The result found that the behaviors of famer' s credit card users in terms of decision, demand, satisfaction, and responsibility ranked in low level. The most common problem was that the merchants refused to accept the farmer' s credit cards. The finings also revealed the development strategies or guidelines which were providing information to credit card holders ; providing information to the Electronic Data Capture (EDC) renters ; and, planning the marketing strategies to increase the number of credit card users.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรม สภาพปัญหา และแนวทางการพัฒนาการใช้บัตรสินเชื่อเกษตรกรของธนาคารเพื่อการเกษตรและสหกรณ์การเกษตร สาขาราชภัฏนครปฐม จังหวัดนครปฐม เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์เชิงลึกผู้บริหารและบุคลากรที่เกี่ยวข้องกับการให้บริการ และเก็บข้อมูลเชิงปริมาณจากเกษตรกรผู้ใช้บริการด้วยแบบสอบถาม แล้วนำมาสรุปผลเพื่อนำเสนอแนวทางพัฒนาการใช้บัตรสินเชื่อเกษตรกรต่อไป ผลการศึกษา พบว่า พฤติกรรมของผู้ใช้บริการบัตรสินเชื่อเกษตรกร ด้านการตัดสินใจ ด้านความต้องการ ด้านความพึงพอใจและด้านความรับผิดชอบภาพรวมอยู่ในระดับน้อย สภาพปัญหาที่พบมากที่สุดคือปัญหาการปฏิเสธรับบัตรสินเชื่อเกษตรกรจากร้านค้า และเมื่อศึกษาที่มาของสภาพปัญหาพบว่ามีแนวทางการพัฒนาได้แก่ การให้ข้อมูลข่าวสารแก่ผู้ถือบัตรสินเชื่อเกษตรกร การให้ข้อมูลข่าวสารแก่ผู้เช่าเครื่องอ่านบัตร (EDC) และวางแผนทางด้านการตลาดเพื่อเพิ่มจำนวนผู้ใช้บัตรสินเชื่อเกษตรกร  
Description: Master of Arts (M.A.)
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)
URI: http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/3431
Appears in Collections:Management Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57601303.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.