Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4048
Title: | A STUDY OF THE CREACTION BASED ON THE KING'S PHILOSOPHY OF MATTHAYOMSUEKSA 4 STUDENTS USING PROJECT - BASED LEARNING WITH THE CONCEPT OF PRODUCTIVITY การศึกษาความสามารถในการสร้างสรรค์ตามศาสตร์พระราชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้การจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐาน (Project - based learning) ร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ |
Authors: | Nattaya SAREETO นาตยา สารีโท Orapin Sirisamphan อรพิณ ศิริสัมพันธ์ Silpakorn University. Education |
Keywords: | ความสามารถในการสร้างสรรค์ การจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐาน แนวคิดผลิตภาพ The creaction based Project-based learning Concept of productivity |
Issue Date: | 25 |
Publisher: | Silpakorn University |
Abstract: | The objectives of this research were to 1) compare the learning outcomes on the King's Philosophy of matthayomsueksa 4 students using Project-based learning with the concept of productivity 2)study of the creaction based on the King's Philosophy of matthayomsueksa 4students using Project - based learning with the concept of productivity and 3) study the satisfaction of matthayomsueksa 4 students using Project-based learning with the concept of productivity. The samples of this research consisted of 37 matthayomsueksa 4/10 students studying in the second semester 1 academic year 2021 at Streesmutprakan School.
The research instruments were 1) Project - based lesson plans together with the concept of productivity 2) a creaction based on the King's Philosophy test 3) a learning outcomes on the subject of the King's Philosophy 4) a satisfaction on the opinions of students using Project - based learning with the concept of productivity. The collected data were analyzed by mean (X ̅), standard deviation (S.D.), t-test for dependent and content analysis.
The result of the research were
1. The learning outcomes after learning using of the Project – based learning together with the productivity concept were significantly higher than before at the .05 level.
2. The creaction based on the King's Philosophy of matthayomsueksa 4 students after learning using Project - based learning with the concept of productivity were higher than before learning.
3. The opinion of matthayomsueksa 4students using Project - based learning with the concept of productivity were at the highest level. การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เปรียบเทียบผลการเรียนรู้ เรื่อง ศาสตร์พระราชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้การจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ 2) ศึกษาความสามารถในการสร้างสรรค์ตามศาสตร์พระราชา ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้การจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ และ 3) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4/10 ภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2564 โรงเรียนสตรีสมุทรปราการ จำนวน 37 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ 2) แบบทดสอบวัดความสามารถในการสร้างสรรค์ตามศาสตร์พระราชา 3) แบบทดสอบวัดผลการเรียนรู้ เรื่อง ศาสตร์พระราชา 4) แบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย (X ̅) ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) การทดสอบค่าทีแบบไม่เป็นอิสระต่อกัน (t-test for dependent) และการวิเคราะห์เนื้อหา(Content Analysis) ผลการวิจัยพบว่่า 1. ผลการเรียนรู้นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 เรื่อง ศาสตร์พระราชา ที่เรียนด้วยโครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. ความสามารถในการสร้างสรรค์ตามศาสตร์พระราชาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้การจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน 3. ความพึงพอใจของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนรู้โครงงานเป็นฐานร่วมกับแนวคิดผลิตภาพ โดยภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด |
Description: | Master of Education (M.Ed.) ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (ศษ.ม) |
URI: | http://ithesis-ir.su.ac.th/dspace/handle/123456789/4048 |
Appears in Collections: | Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
60263314.pdf | 5.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.