Education Collection home page

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 81 to 100 of 1416
Issue DateTitleAuthor(s)
4The Effects of Cooperative Learning Management Using Jigsaw II Techniques and Schema Theory to Enhance English Reading Comprehension Skills of Grade Eight Students.Saksit TUNKHAMNOI; ศักดิ์สิทธิ์ ตุ่นคำน้อย; Suneeta Kositchaivat; สุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์; Silpakorn University; Suneeta Kositchaivat; สุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์; sxuneeta@hotmail.com; sxuneeta@hotmail.com
4THE DEVELOPMENT OF CREATIVE PROBLEM-SOLVING SKILL OF SIX GRADE STUDENTS WITH PROJECT-BASE LEARNING MANAGEMENT IN COMBINATION WITH INFOGRAPHICSWirunda MEETUP; วิรันดา มีทัพ; Chanasith Sithsungnoen; ชนสิทธิ์ สิทธิ์สูงเนิน; Silpakorn University; Chanasith Sithsungnoen; ชนสิทธิ์ สิทธิ์สูงเนิน; sithchon@hotmail.com; sithchon@hotmail.com
4The Development of Japanese Listening Skills Using Digital Games Learning among Eleventh-Grade StudentsPanitta SINBUA; พนิตตา สินบัว; Siriwan Vanichwatanavorachai; ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย; Silpakorn University; Siriwan Vanichwatanavorachai; ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย; wantoo_@hotmail.com; wantoo_@hotmail.com
4HUMAN RESOURCE MANAGEMENT OF ANUBANSOMDETPHRAWANNARAT SCHOOL SUPHANBURI PRIMARY EDUCATION SERVICE AREA OFFICE 3Onnalin RATCHANIPON; อรนลิน รัชนิพนธ์; Sakdipan Tonwimonrat; ศักดิพันธ์ ตันวิมลรัตน์; Silpakorn University; Sakdipan Tonwimonrat; ศักดิพันธ์ ตันวิมลรัตน์; sakdipan55@gmail.com; sakdipan55@gmail.com
4The Effect of Task-based Instruction on Prathomsuksa 6 Students' Reading Comprehension EnhancementThiraphab MAPRANGWAN; ถิรภาพ มะปรางหวาน; BARAMEE KHEOVICHAI; บารมี เขียววิชัย; Silpakorn University; BARAMEE KHEOVICHAI; บารมี เขียววิชัย; barameek436@gmail.com; barameek436@gmail.com
4The Effects of Online Phenomenon-Based Learning Activities with Questioning Techniques Affecting Critical Thinking for Grade 8th StudentsSasiwimon SUNANTA; ศศิวิมล สุนันตะ; Siwanit Autthawuttikul; ศิวนิต อรรถวุฒิกุล; Silpakorn University; Siwanit Autthawuttikul; ศิวนิต อรรถวุฒิกุล; AUTTHAWUTTIKUL_S@SU.AC.TH; AUTTHAWUTTIKUL_S@SU.AC.TH
4PARTICIPATORY ACTION RESEARCH TO PROMOTE EXERCISE FOR THE ELDERLY IN SUAN PAN SUBDISTRICT, MUEANG DISTRICT,NAKHON PATHOM PROVINCESuparat KLADKLEEB; สุภารัตน์ กลัดกลีบ; Yuwaree YANPRECHASET; ยุวรี ญานปรีชาเศรษฐ; Silpakorn University; Yuwaree YANPRECHASET; ยุวรี ญานปรีชาเศรษฐ; POLPANTHIN_Y@SU.AC.TH; POLPANTHIN_Y@SU.AC.TH
4THE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT BY USING KWDL TECHNIQUE AND GAMES TO ENHANCE THE MATHMATICS PROBLEM SOLVING FOR FIRST GRADE STUDENTSSirikul YOMCHINDA; สิริกุล ยมจินดา; SIRIWAN VANICHWATANAVORACHAI; ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย; Silpakorn University; SIRIWAN VANICHWATANAVORACHAI; ศิริวรรณ วณิชวัฒนวรชัย; wantoo_@hotmail.com; wantoo_@hotmail.com
4The Effects of Using Collaborative Strategic Reading and Graphic Organizers to Enhance the Reading Comprehension Skill of Grade 11 StudentsNattagan BOONPONG; ณัฏฐกานต์ บุญป้อง; Soranabordin Prasansaph; สรณบดินทร์ ประสารทรัพย์; Silpakorn University; Soranabordin Prasansaph; สรณบดินทร์ ประสารทรัพย์; tea9796@hotmail.com; tea9796@hotmail.com
4THE DEVELOPMENT OF CRITICAL READING ABILITY OF MATHAYOMSUKSA 6STUDENTS BY USING A READER RESPONSE MODELSurat SOMSRI; สุรัตน์ สมศรี; Kingkarn Buranasinvattanakul; กิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูล; Silpakorn University; Kingkarn Buranasinvattanakul; กิ่งกาญจน์ บูรณสินวัฒนกูล; Kie-49@hotmail.com; Kie-49@hotmail.com
4THE DEVELOPMENT OF MATHEMATICS PROBLEM SOLVING TAUGHTBY TGT TECHNIQUE WITH FLIPPED CLASSROOMFOR THE STUDENTS IN FIFTH GRADEChutima JETATHIKARN; ชุติมา เจตอธิการ; Ubonwan Songserm; อุบลวรรณ ส่งเสริม; Silpakorn University; Ubonwan Songserm; อุบลวรรณ ส่งเสริม; Ubonwan.su@gmail.com; Ubonwan.su@gmail.com
4THE EFFECTS OF USING ROLE PLAY AND VIDEOS TO ENHANCE ENGLISH SPEAKING ABILITIES OF VOCATIONAL CERTIFICATE STUDENTSPapatchaya ORNDANG; ปพัชญา อ่อนแดง; Suneeta Kositchaivat; สุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์; Silpakorn University; Suneeta Kositchaivat; สุนีตา โฆษิตชัยวัฒน์; sxuneeta@hotmail.com; sxuneeta@hotmail.com
4GUIDELINES OF THE CLASSROOM BASED INTERNAL SUPERVISION FOR IMPROVING LEARNERS’ QUALITY OF BANKHAWITTAYA SCHOOL UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE RATCHABURIAnupong TABSAKUL; อนุพงษ์ ตาบสกุล; Nuchnara Rattanasiraprapha; นุชนรา รัตนศิระประภา; Silpakorn University; Nuchnara Rattanasiraprapha; นุชนรา รัตนศิระประภา; nuchnara14@hotmail.com; nuchnara14@hotmail.com
4THE DEVELOPMENTAL GUIDELINES FOR SCHOOL ACADEMIC BEHAVIOR'S ADMINISTRATOR IN THE NIMITMAI GROUP UNDER LOPBURI PRIMARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE 1Pallop RATCHANIPON; พัลลภ รัชนิพนธ์; Nuchnara Rattanasiraprapha; นุชนรา รัตนศิระประภา; Silpakorn University; Nuchnara Rattanasiraprapha; นุชนรา รัตนศิระประภา; nuchnara14@hotmail.com; nuchnara14@hotmail.com
4COACHING SUPERVISION OF OMNOISOPHONCHANUPATHAM SCHOOL UNDER THE SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA OFFICE SAMUT SAKHON SAMUT SONGKHRAMWacharapat LAONGAM; วัชรพัทธ์ เหล่างาม; Prasert Intarak; ประเสริฐ อินทร์รักษ์; Silpakorn University; Prasert Intarak; ประเสริฐ อินทร์รักษ์; p_intarak@yahoo.co.th; p_intarak@yahoo.co.th
4The Development of English Interactive Approach and Collaborative Learning Instructional Model for Enhancing Reading Comprehension Ability and Happiness Learning of Undergraduate StudentsThiranan PANSUPPAWAT; ถิรนันท์ ปานศุภวัชร; Ubonwan Songserm; อุบลวรรณ ส่งเสริม; Silpakorn University; Ubonwan Songserm; อุบลวรรณ ส่งเสริม; Ubonwan.su@gmail.com; Ubonwan.su@gmail.com
4EFFECTS OF BLENDED LEARNING BY USING DESIGN THINKING PROCESS IN VISUAL PROGRAMMING TO ENHANCE  CREATIVITY IN INNOVATION DEVELOPMENT OF HIGH SCHOOL STUDENTSNarumon MEEMOOK; นฤมล มีมุข; Anirut Satiman; อนิรุทธ์ สติมั่น; Silpakorn University; Anirut Satiman; อนิรุทธ์ สติมั่น; sanirut@gmail.com; sanirut@gmail.com
4The Development of English Reading Comprehension Skill by Using KWL Plus Technique for Seventh Grade Students of Samroiyodwittayakom SchoolTanita PHAOPONGSA; ธนิตา เผ่าพงศ์ษา; Baramee Kheovichai; บารมี เขียววิชัย; Silpakorn University; Baramee Kheovichai; บารมี เขียววิชัย; barameek436@gmail.com; barameek436@gmail.com
4THE DEVELOPMENT OF THAI LITERATURE LEARNING ACHIEVEMENTAND THE HAPPINESS LEARNING OF MATTHAYOMSUKSA 3 STUDENTSBY USING GAMIFICITION APPROACH WITH GIVING FEEDBACKSittinon BOONSOUYKHWAN; สิทธินนท์ บุญสวยขวัญ; Pinpon Kongwijit; พิณพนธ์ คงวิจิตต์; Silpakorn University; Pinpon Kongwijit; พิณพนธ์ คงวิจิตต์; KONGWIJIT_P@SU.AC.TH; KONGWIJIT_P@SU.AC.TH
4EFFECTS OF PRODUCTIVITY BASED LEARNING ON ABILITIES OF ENTREPRENEURSHIP OF MATTHAYOMSUKSA 2 STUDENTSNarubade NIYOMSAB; นฤเบศน์ นิยมทรัพย์; Orapin Sirisamphan; อรพิณ ศิริสัมพันธ์; Silpakorn University; Orapin Sirisamphan; อรพิณ ศิริสัมพันธ์; osirisamphan@hotmail.com; osirisamphan@hotmail.com
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 81 to 100 of 1416